کد خبر : 10971
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۶:۴۹
-

توجه به نمادهای بومی در نمایشگاه کتاب هرمزگان مشهود است

توجه به نمادهای بومی در نمایشگاه کتاب هرمزگان مشهود است

توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و نمادهای بومی هرمزگان در هفدهمین نمایشگاه کتاب این استان بطورکامل مشهود است و همه این‌ها نشان از توجه به آثار ادبی و علمی بومی ناشران این استان دارد.

به گزارش سورپرس ، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به عرضه ۱۱۰ هزار و ۸۱۳ عنوان کتاب در ۴۵۰ غرفه در این نمایشگاه و میزان استقبال مردم در نخستین روز از افتتاح نمایشگاه کتاب هرمزگان را نشان‌دهنده ظرفیت فرهنگی در هرمزگان دانست.

سید ضیا هاشمی شنبه شب در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال اظهارداشت: درحالی که وضعیت اقتصادی کشور وضعیت مناسبی ندارد و مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند اما خرید ۵۲۰ میلیارد ریال کتاب توسط مردم در نمایشگاه‌های کتاب استانی و حضور ۷ هزار ناشر داخلی و ۱۹۴ ناشر خارجی نشان‌دهنده ظرفیت استعدادهای فرهنگی قابل توجه در کشور است.

وی در همین راستا به فروش تمامی بلیت های اینترنی جشنواره فیلم فجر در کمتر از یکساعت اشاره کرد و توضیح داد: این‌ها نشان دهنده علاقه‌مندی مردم کشورمان به حوزه فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی در شرایطی است که همه نگران معیشت و اقتصاد مردم هستیم.

وی درعین حال به کاهش سرانه مطالعه کتاب نیز اشاره کرد و ابرازداشت: میزان مطالعه کتاب مطلوب و رضایت‌بخش نیست و به تعبیری با فقر میزان مطالعه روبرو هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در استان‌ها این رسالت را باید تعقیب کند که جایگاه کتاب به خصوص در بین نوجوانان و جوانان را افزایش داد.

هاشمی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی آثار ارزشمند پیدا و پنهان در راستای فرهنگ جامع دارد، ابرازداشت: براساس تحقیقات میزان مطالعه کتاب در جوامع مختلف با میزان خشونت در رفتارهای اجتماعی یک نسبت معکوس دارد.

وی تصریح کرد: هرچه کتاب‌خوانی بیشتر باشد میزان رفتارهای خشن در جامعه کمتر می‌شود، افزایش دانش، تجربه‌ها، همدلی و تعاملات اجتماعی را از مزیت‌های کتاب‌خوانی عنوان کرد.

وی افزود: در کنار توجه به این ظرفیت‌ها و علاقه‌مندی‌ها، ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه مسوولان و دست‌اندکاران قرار بگیرد.

هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با ۳۰ درصد تخفیف شامل ۲۰ درصد سهم دولت و۱۰ درصد سهم ناشران از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در سه راه جهانبار محل دائمی نمایشگاه‌های هرمزگان دایر است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه مدیران کل اخبار استانها و پژوهشدر سفری یک‌روزه به استان هرمزگان ضمن دیدار با خبرنگاران این رسانه در هرمزگان، دیدارهای جداگانه‌ای با فریدون همتی استاندار هرمزگان، نشست های هم اندیشی با اعضای شورای اطلاع رسانی، مدیران روابط عمومی ها و دانشگاه‌هیان داشت.

سخنرانی در هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به استان هرمزگان بود.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.