کد خبر : 136892
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
-

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در رادیو ایران:

توجه به تقویت خانواده در بحث حقوق و دستمزد

توجه به تقویت خانواده در بحث حقوق و دستمزد
معاون رئیس جمهور گفت: حرکت نوین دیگری که در دولت سیزدهم انجام دادیم ،آمدیم براساس قانون جوان کشور بعد خانواده را در حقوق و دستمزد تقویت کردیم.

به گزارش  پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفتگو  با  برنامه «هیئت دولت» رادیو ایران با اشاره به سیر تاریخی نظام اداری که به معنای مدرن اش از سال ۱۲۸۵ بوجود آمده است، گفت:  فرآیند تغییر ساختاری این سازمان ، به دهه ۶۰ این مجموعه جدا می شود و در دهه ۷۰ با سازمان برنامه و بودجه ادغام می شودکه براساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی رییس جمهور مسئولیت سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی برعهده دارد که می تواند با نطر شخص خودش به مسول دیگری محول کند.

در این گفتگو لطیفی به بحث حکمرانی محلی اشاره کرد که در آن فرایند هماهنگی سهم دولت و بخش خصوصی (مردم ) مطرح هست.

وی افزود: بعدها با فراز و نشیب هایی روبرو می شود که در یک زمانی زیر مجموعه ی مرکز اسناد ملی کشور قرار می گیرد چرا که تاریخچه قدمت آنرا با اشاره به فرمانی از ناصرالدین شاه در آن اسامی تمامی وزارتخانه ها مطرح شده است که نشان دهنده ی تاریخ طولانی نظام اداری و پژوهش های مفصلی که درایران و بیشتر در خارج از ایران داشتیم که در بررسی ها محقق شده نظام اداری تحت عنوان دیوان سالاری از دوره ی ساسانیان کاملا منظم و شسته و رفته کارشده که به معنای امروزی این سازمان از دهه ی ۱۳۴۰ و ۱۳۴۵ به بعد  بیست و سومین  سازمان ” امور اداری و استخدامی “می باشد

 

معاون رئیس جمهور به شعار دولت مردم ما نهادهای مردمی برای رفع بیسوادی که نهضت سواد آموزی است و سپاه پاسداران و جهاد سازندگی و کمیته امداد از ارکان مهم بخش مردمی در حکمرانی محلی است. یعنی کاری که خود مردم می توانند انجام بدهند دولت نباید انجام بدهد چون برای دولت انجام این خدمات گزاف و گران تر تمام می شود تنها نقش دولت اینجا نقش تسهیل گری ،هدایت گری و نقش راهبری هست .

وی افزود: در این دولت باید کاری کنیم که به سمت حکمرانی محلی با تخصیص اختیار و آزادی برای خدمت به مردم باشیم در دولت سیزدهم این حکمرانی جدید با نگرش ها و اهداف نوینی دارد دنبال می شود.

خدمات پنجره ی ملی هوشمند

از جمله حکمرانی هوشمند ملی که تقریبا شش هزار خدمت داریم برای مردم  که حدود پنج هزار خدمت بسته به اینترنت به معنای ۲۴ ساعت ضربدر ۷روز داره خدماتش به مردم می رساند و باعنوان خدمات پنجره ی ملی هوشمند دولت در تلفن همراه مردم یک آیکون رو داریم که اوایل راه اندازی زیر یک میلیون نفر کاربر بود.

 

اطیفی عنوان کرد: الان ۲۳میلیون نفر کاربر و سرپرست خانوار داریم که احراز هویت شده اند .که بستری برای جذب بخش های خصوصی زیر شاخه این خدمات دولت قرار می گیرد. اینکه تناسبی که درحوزه ی تخصص با خدمت دارد به مردم می کند از کسانی استفاده می کنیم که لبه های دانش لازم  در اقتصاد جهانی را باید داشته باشد .

 

الان ما با یک دولت نو تحول گرا روبرو هستیمو آمدیم مجموعه هایی و مراکز رشد و مراکز نوآوری و خانه خلاقیت در کنار مرکز فناوری و  استخدامی ایجاد کردیم که به معنای حکمرانی هوشمند دولت الکترونیک در فناوری دولت حمایت ماست از حکمرانی محلی که می توانیم به خدمات بهتر به مردم برسیم .

از جشنواره شهید رجایی چه خبر؟

لطیفی  ادامه داد: اما در خصوص ایجاد جشنواره ی شهید رجایی اولا در دانش مدیریت وقتی از وظایف مدیران صحبت می کنیم ارزیابی مدیران مطرح هست که از برنامه ریزی و سازماندهی و بحث کنترل و نظارت شان هست که گاهی مفهوم هدایت گری و راهبری هست که در بحث جایزه ی کیفیت خدمات دولت در توانمند سازی و کیفیت خدمات رتبه بندی و جایزه می دهد .

اما دولت از  سال ۱۳۷۵ مطالعه ای و پروژه ای شروع کرد درباره ی طراحی این جایزه که اولین بار به افراد و به کارمندان و بازنشستگان نمونه در سال ۱۲۷۶ داده شده است

الان در بین دستگاه های دولتی و اجرایی در نظر گرفته شده که مدیران و کارکنان در بحث ارزیابی قرار گرفتند که در جشنواره شهید رجایی سالیانه شاخص ها و معیارهایی برای ارزیابی در نظر گرفته می شد که شامل شاخص های عمومی و شاخص های اختصاصی و میزان مردم پایگی  می شد

که با بهره وری  از سه شاخص هر دستگاهی تا چه میزان در خدمت بهتر به مردم می باشد .

تقویت خانواده در بحث حقوق و دستمزد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ، تصریح کرد: واما حرکت نوین دیگری که در دولت سیزدهم انجام دادیم ،آمدیم براساس قانون جوان کشور بعد خانواده را در حقوق و دستمزد تقویت کردیم.

وی افزود: حق عائله مندی و حق اولاد سهم شود در قانون حقوق و  دستمزد در دوسال اخیر در حدتوان دولت در حکمرانی محلی به انجام رساندیم  و دربحث عیدی هم حق عائله مندی و حق اولاد را براساس توان دولت در نظر گرفتیم و به این طریق به مردم کمک کردیم

در پایان مساله ی (حس دیده شدن ) در هیات دولت و درک برابری و پایه اعتماد به دولت می شود ازسمت مردم اعتماد ملی جلب کرد و به نوعی اقتصاد با ثبات را ایجاد کرد .

لطیفی هفته دولت را به همکاران دولتی تبریک گفت  و اشاره کرد که همه ما دولتی ها‌ باید نسبت به مردم و ارباب رجوع تعهد خدمت داشته باشیم .

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.