کد خبر : 2268
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
-

شاه آبادی:

توجه به ارتقای کیفی تولیدات رادیویی اولویت جشنواره پانزدهم است

توجه به ارتقای کیفی تولیدات رادیویی اولویت جشنواره پانزدهم است
معاونت صدای رسانه ملی گفت: با توجه به تاثیر مثبت جشنواره سال گذشته بر ارتقای کیفی تولیدات رادیو تصمیم گرفته شد که جشنواره پانزدهم نیز با این هدف مهم برگزار شود و در ارزیابی و داوری آثار ارسالی این امر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سورپرس، نخستین نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و هفتمین اجلاس جهانی صدا با حضور «حمیدرضا شاه‌آبادی» معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران رسانه ملی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمیدرضا شاه‌آبادی در ابتدای این نشست اظهار داشت: دوره چهاردهم جشنواره بین‌المللی رادیو بعد از یک وقفه شش ساله سال گذشته برگزار شد و با توجه به اثرات مثبت این رویداد بر تولیدات رادیو، جشنواره پانزدهم نیز سال آینده برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مهمترین سرمایه صدای جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و به پشتوانه این سرمایه عظیم و از طرفی وجود فرهیختگان و اندیشمندانی که با صدای رسانه ملی همکاری دارند، افتخارات برای این رسانه فراگیر حاصل شده است. مخاطبین رادیو این رسانه را به عنوان یک رسانه برتر پذیرفته‌اند. تا حدی که وجود رسانه‌های مجازی نیز نتوانسته مانع اثر گذاری رادیو شود.

معاونت صدای رسانه ملی در ادامه افزود: رقابت سالم ابزاری است برای رشد رادیو و جشنواره بین‌المللی رادیو این فرصت برای رقابت میان برنامه‌سازان و ارتقای سطح کیفی برنامه‌های تولیدی ایجاد می‌کند. این جشنواره می‌تواند محملی باشد برای تبادل تجربه در سطح جهان.

وی در خصوص پانزدهمین جشنواره بین‌الملی رادیو توضیح داد: فراخوان جشنواره پانزدهم امروز منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. از تفاوت‌های این دوره با دوره قبل این است که بخش‌های فرعی جشنواره حذف شده تا روی موضوعات محوری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

شاه‌آبادی در ادامه گفت: چهار بخش برای این رویداد در نظر گرفته شده است. بخش اول داخلی است و در آن به ساختار برنامه‌ها اهمیت بیشتری داده شده است‌. در این بخش برنامه‌هایی که در سال ۹۸ تولید شده در شش حوزه «مجله‌های رادیویی»، «برنامه‌های گفتار محور»، «برنامه‌های گفت‌وگو محور»، «برنامه‌های نمایشی، مستند، مسابقه، نغمات آیینی» «ساختارهای نوین»، «دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید»، «زبان فارسی» پذیرفته خواهند شد.

معاونت صدای رسانه ملی عنوان کرد: بخش دوم جشنواره با عنوان بخش ویژه همه شرکت‌کنندگان داخلی و برون مرزی با موضوع آزاد می‌توانند شرکت کنند. در بخش سوم که بخش مردمی جشنواره است از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که به نوعی استعدادیابی محسوب می‌شود و برگزیدگان می‌توانند در فرصت‌هایی و در صورت لزوم با صدای رسانه ملی همکاری داشته باشند. سال گذشته برای اولین بار این بخش به جشنواره رادیو اضافه شدهه که امسال نیز با دقت نظر بیشتری برگزار خواهد شد. در این بخش همکاران رادیو اجازه شرکت نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: آخرین بخش جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد که در هشت عنوان مستند، مستند درام، مینی فیچر، نمایش کوتاه، برنامه‌های شخصیت محور، آموزشی و سرگرمی، آگهی خدمات عمومی و اجتماعی، برنامه‌هایی با محتوای تولیدی کاربران تعریف شده است.

شاه‌آبادی در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت: جشنواره پانزدهم رادیو اول تا چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. امسال جشنواره رادیو و اجلاس صدا به صورت جداگانه برگزار می‌شود و در آذر ۱۳۹۹ همزمان با هفته پژوهش اجلاس جهانی صدا برگزار خواهد شد. یکی از اقدامات ما بعد از جشنواره چهاردهم ایجاد دائمی شدن دبیر خانه جشنواره است و در کنار این موضوع افتتاح سایت جشنواره است که هر روز به روز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.