کد خبر : 142927
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
-

توانمندسازی کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی حوزه میراث فرهنگی

توانمندسازی کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی حوزه میراث فرهنگی
مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه های توانمندسازی فعالان انجمن‌های علمی و کانون های دانشجویی مرتبط با میراث فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش سورپرس؛ دکتر مهدی بادپا در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته صنایع‌دستی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت علوم گفت: این نشست با موضوع آشنایی با فعالیت های معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای که معاونت فرهنگی وزارت علوم با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی داشته اند مقرر شد جهت توانمند سازی و ارتقای سطح فعالیت های کانون های صنایع دستی و همین طور انجمن های علمی مرتبط با صنایع دستی در دانشگاه ها اقدامات متعددی صورت بگیرد.

بادپا افزود: ۱۸ انجمن و ۶۳ کانون صنایع دستی که جمعا ۸۱ تشکل دانشجویی هستند به صورت تخصصی مرتبط با صنایع دستی هستند. در رشته های مختلف، ما کانون ها و انجمن های متعددی داریم که حدودا ۷۰۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه های کشور و همین تعداد انجمن های علمی دانشجویی داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۱ انجمن علمی و کانون تخصصی رشته صنایع دستی در دانشگاه های کشور هستند که علاوه بر این کانون ها و انجمن های علمی گردشگری را هم داریم که هفته گذشته در نمایشگاه گردشگری حضور ویژه ای داشته اند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: همین طور رویدادی در دفتر سیاستگذاری معاونت فرهنگی به اسم «ایران من» طراحی شده بود که چند پنل آن تخصصی آن در دانشگاه یزد برگزار شده و اختتامیه آن رویداد در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران منعقد شد.

وی ادامه داد: کانون ها و انجمن های علمی تخصصی متعددی نسبت به موضوعات مختلف در میراث فرهنگی در دانشگاه های کشور داریم ولی کمتر برنامه ای بود که چنین نشست های تخصصی را داشته باشیم تا فعالان این حوزه تخصصی بیایند و در حضور معاون وزیر و همکاران در وزارت علوم و وزارت میراث فرهنگی به هم اندیشی بپردازند.

بادپا تصریح کرد: این هفته از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در دانشگاه یزد میزبان دوستان و فعالان کانون های فرهنگی هستیم. کانون های فرهنگی در قالب جشنواره رویش به رقابت پرداخته و اختتامیه آن در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.