کد خبر : 124381
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
-

رضا اسدی اعلام کرد؛

توانبخشی مبتنی بر جامعه، دریچه امید معلولان روستانشین/ معلولین بزرگترین اقلیت جامعه هستند

توانبخشی مبتنی بر جامعه، دریچه امید معلولان روستانشین/ معلولین بزرگترین اقلیت جامعه هستند
سرپرست بهزیستی شهرستان پیشوا گفت: افراد دارای معلولیت به عنوان بزرگترین اقلیت در هر جامعه ای دارای حق و حقوقی بوده که باید دیده شده و مورد توجه مسئولان و متولیان رسیدگی به این قشر قرار بگیرد.

به گزارش سورپرس، سرپرست بهزیستی شهرستان پیشوا cbr را یکی از مهمترین طرحهای اولویتدار بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در سطح روستاها با همکاری تسهیل گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروههای اجتماعی اجرا می شود.

رضا اسدی با ذکر اینکه این طرح با تسهیلگری موسسه طراوت هستی بخش و در قالب پنج مولفه مختلف سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی اجرا می شود که در قالب هریک از این مولفه ها خدمات مورد نیاز به جامعه هدف طرح ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون دویست و ۶۰ معلول دارای پرونده در روستاهای شهرستان پیشوا زندگی می کنند و علاوه بر آموزش های عمومی و اختصاصی از ابتدای سالجاری تاکنون از خدماتی از جمله ۱ نفر کمک موردی مناسب سازی منزل، ۲ نفر کمک موردی خرید سمعک، ۷ نفر کمک موردی اشتغال، ۱ نفر کمک موردی اندام مصنوعی، ۷ نفر کمک موردی خدمات توانپزشکی، ۷ نفر کمک موردی ایاب و ذهاب و ۹ نفر کمک موردی درمان و ارائه وسایل کمک توانبخشی شامل عصا، ویلچر، توالت فرنگی و… تعلق گرفته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.