کد خبر : 36760
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۹
-

تلاش زیادی برای دور زدن تحریم‌های نفتی کردیم

تلاش زیادی برای دور زدن تحریم‌های نفتی کردیم
وزیر نفت گفت: تلاش زیادی برای دور زدن تحریم‌های نفتی کردیم و از بخش‌های مختلف از جمله قرارگاه و نیروه‌های امنیتی کمک گرفتیم که آنان هم به ما در این راستا کمک کردند.

به گزارش سورپرس؛‌ بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه گزارش عملکرد وزارت نفت و برنامه های توسعه، گفت: امروز آمریکا و صهیونیست ها جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ملت ایران تحمیل کرده اند و هر روز تلاش می کنند به ابعاد آن بیفزایند و در این شرایط لازم است همه ارکان نظام با هم اندیشی به صورت یکپارچه عمل کنند.

وی با اشاره به برنامه های وزارت نفت، افزود: افزایش ظرفیت تولید از میادین مشترک نفت و گاز، دوری از خام فروشی، توسعه گازرسانی، افزایش صادرات گاز، حمایت از ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان و مقابله با تحریم های نفتی از جمله برنامه های در دستور کار ما بوده و آن را ادامه می دهیم.

وزیر نفت تصریح کرد: پارس جنوبی محلی است که حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کردیم و این از افتخارات ما است و باید گفت بی تردید صنعت گاز و پتروشیمی هر دو محصول جمهوری اسلامی هستند.

زنگنه متذکر شد: در سال ۸۴ تولید ما در پارس جنوبی ۱۴۰ میلیون متر مکعب بود که در سال ۹۲ به ۲۸۰ میلیون متر مکعب رسید و امسال به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است که این آمار نشان دهنده آن است که ظرفیت تولید پارس جنوبی افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: توسعه گازرسانی یکی از اقداماتی است که با ابتکار مجلس و دولت در دستور کار ما قرار گرفت و این مسئله باعث شده که در حال حاضر ۸۳ درصد جمعیت روستایی ما گاز داشته باشند و هدف ما آن است که پوشش کل گازرسانی کشور تا پایان سال به ۹۵ درصد برسد.

وزیر نفت متذکر شد: صادرات فرآورده‌های نفتی نسبت به سال ۹۲، دو برابر شده اما مشکلاتی هم داشتیم که خارج از اراده ما بود و مربوط به اراده سیاسی کشورهای خارجی بود اما با وجود این ما همچنان جز بزرگترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی هستیم و همچنین صادرات پتروشیمی به خوبی انجام می‌شود.

زنگنه درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با تحریم‌های نفتی، گفت: ما تلاش زیادی برای دور زدن تحریم‌ها کردیم و از بخش‌های مختلف از جمله قرارگاه و نیروه‌های امنیتی کمک گرفتیم که آنان هم به ما در این راستا کمک کردند.

وی افزود: از مجلس شورای اسلامی هم تقاضا داریم که به وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌های نفتی و در قالب دیپلماسی بین‌المجالس کمک کند.

وزیر نفت اظهار داشت: در این راستا ما حاضریم هر طور که اطمینان برای شما حاصل شود، اقدام کنیم و حتی حاضریم عرضه در بورس هم انجام شود.

زنگنه گفت: ما درگیر یک جنگ نابرابر هستیم، خواهش بنده این است که متناسب با این شرایط با ما رفتار شود و از هر پیشنهادی صمیمانه استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: نفت از موتورهای محرک صنعت کشور است و اگر نفت باشد، اشتغال هم ایجاد می‌شود اما منابع ما برای اقدامات توسعه‌ای کفاف نمی‌دهد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.