کد خبر : 67267
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
-

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اعلام کرد؛

 تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان قوه قضاییه

 تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان قوه قضاییه
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضا از طریق تصویب قانون تسری و تامین مسکن، افزایش سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی در برنامه هفتم و اعمال مدرک تحصیلی دوم کارکنان اداری دستگاه قضا در احکام کارگزینی خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، امین‌حسین رحیمی در دیدار رئیس محترم قوه قضاییه با نمایندگان کارکنان اداری قوه قضاییه با ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضا، این موضوع را یکی از تأکیدات مکرر حضرت آیت الله رئیسی برشمرده و مهمترین مشکل را سهم اندک این دستگاه از بودجه عمومی کشور عنوان و اعلام کرد که همه تلاش‌ها بر این است تا رقم بودجه دستگاه قضا در برنامه هفتم توسعه از ۲.۹ فعلی به ۵ درصد افزایش یابد.

معاون رئیس قوه قضاییه یادآور شد: معاونت منابع انسانی به دنبال آن است جهت متناسب سازی حقوق کارکنان اداری طرح تسری قانون فوق العاده خاص سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه را به زودی از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

وی اضافه کرد: مدیریت قوه قضاییه به طور جدی در تلاش است دغدغه همکاران عزیز قضایی و اداری دستگاه قضا درخصوص معیشت و مسکن را تا آنجا که ممکن است رفع نماید که کارکنان شریف دستگاه قضایی با آرامش بیشتر بتوانند به وظیفه اصلی خود که احقاق حق و اجرای عدالت می‌باشد، بپردازند.

رحیمی بیان داشت: یکی از راههای کمک به معیشت همکاران عزیز دستگاه قضایی کاهش هزینه‌های آنهاست که مهمترین هزینه بسیاری از همکاران هزینه تامین مسکن است. لذا با دستور ریاست محترم قوه قضاییه معاونت‌های مرتبط (مالی، پشتیبانی‌وعمرانی، منابع انسانی‌وامور فرهنگی و راهبردی) در تلاش هستند درخصوص تامین مسکن همکاران مخصوصاً در کلان شهرها طرحی را آماده کنند که بتوان به این هدف مهم دست یافت. در این خصوص جلساتی تشکیل شده، مخصوصاً معاونت محترم مالی و پشتیبانی اقدامات اولیه‌ای را انجام داده است که جای امیدواری می‌باشد و این موضوع در حال پیگیری است.

این مقام قضایی همچنین اظهار داشت: با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری زمینه‌ای فراهم شده است تا از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، در راستای افزایش حقوق کارکنان اداری دستگاه قضا مدرک دوم آنها نیز با رعایت مقررات مربوط به تناسب شغل و مدرک تحصیلی در احکام کارگزینی اعمال شود.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.