کد خبر : 120219
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
-

تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و صندوق ملی محیط زیست امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و صندوق ملی محیط زیست امضا شد
با هدف توسعه طرح‌های سازگار با محیط زیست، کاهش آلایندگی و صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ساتبا و صندوق ملی محیط زیست امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، چهارشنبه (٢ آذر١۴٠١) محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سجاد انجم شعاع، مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، با حضور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، در محل غرفه سازمان حفاظت محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه‌ به منظور حمایت از طرح‌های احداث نیروگاه‌‍‌های تجدیدپذیر و توسعه پروژه‌های بهره‌وری انرژی مبتنی بر بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست با هدف توسعه طرح‌های سازگار با محیط زیست، کاهش آلایندگی و صرفه جویی سوخت‌های فسیلی به مدت ٢ سال توسط محمود کمانی و سجاد انجم‌شعاع امضا و مبادله شد.

همچنین ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی به منظور توسعه و اجرای طرح های انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، افزایش جذابیت اقتصادی، بانک پذیری طرح های احداث نیروگاه ها و مولدهای تجدیدپذیر و سرمایه گذاری در بهینه سازی انرژی توسط بخش خصوصی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از اهداف‌های دیگر این تفاهم‌نامه‌ی همکاری است.

از اهم محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به شناسایی و اولویت بندی ساختگاه ها (سایت‌ها) و مناطق مستعد احداث نیروگاه تجدیدپذیر و فناوری ها و پروژه های مناسب و اولویت دار، شناسایی مجریان توانمند و سرمایه‌گذاران علاقمند به فعالیت در حوزۀ احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تسریع در صدور پروانه های احداث و بهره برداری و عقد قراردادهای مربوط به مصادیق این تفاهم نامه برای متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات ذیربط اشاره کرد.

گفتنی است تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدیدپذیر و اجرای پروژه‌های بهره‌وری انرژی، یکی از اقدامات ضروری در راستای حل مشکل کمبود برق، صیانت از منابع سوخت فسیلی، کاهش چشمگیر یارانه‌های کلان پرداختی به انرژی مصرفی کشور و گام بلند و مهمی در کاهش آلاینده ‎ها و هزینه‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت نیروگاه‌های حرارتی است.

همچنین و در همین راستا رسالت “صندوق ملی محیط زیست”، تقلیل انتشار آلاینده‌های زیست محیطی بوده و همسو با آثار مثبت توسعه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی است، به منظور افزایش اثر بخشی در این حوزه، این تفاهم‌نامه‌ی همکاری در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و صندوق ملی محیط زیست منعقد گردید.

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.