کد خبر : 141712
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
-

ستایشی:

تعدادی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شده‌اند

تعدادی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شده‌اند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعدادی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری سورپرس، مسلم وردی نظری؛ نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه، امروز سه‌شنبه (۲۶ دی ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد.

سخنگوی قوه قضائیه با تبریک حلول ماه رجب در رابطه با حادثه تروریستی در سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: رژیم صهیونیستی که عامل اصلی جنایت کرمان و جنایت‌های مشابه آن است، بزودی زود عقوبت این جنایت را خواهد چشید.

وی گفت: مردم ما امروز به حق، انتقام از رژیم منحوس صهیونیستی را فریاد می‌کنند، این در حالی است که تحقق این انتقام، چیزی جز از بین رفتن موجودیت این رژیم جعلی و آزادی قدس نخواهد بود.

ستایشی افزود: دستگاه قضائی با دستور ویژه به سرانجام رساندن حادثه تروریستی کرمان را با کمال اقتدار دنبال کرده است که در پی آن ضابطان قضائی در حال جمع آوری اطلاعات و تحقیقات امنیتی بوده و عوامل متعددی از سرکردگان این جنایت بازداشت شده و یا در مرحله شناسایی قرار دارند.

آخرین وضعیت پرونده سیف و عراقچی

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که وضعیت پرونده مدیران ارشد بانک مرکزی شامل آقایان سیف و عراقچی در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا این پرونده هنوز مفتوح است و آیا متهمان این پرونده هنوز در زندان هستند؟، بیان کرد: دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی (موضوع ماده ۴۷۴ قانون آئین دادرسی کیفری) این افراد را پذیرفته است و پرونده‌های مطروحه برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری کل استان تهران ارسال شده و در شعبه هم عرض مجتمع قضائی ویژه رسیدگی جرایم اقتصادی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ستایشی افزود: نسبت به این افراد که در این فرایندها هستند براساس تأمین لازم نسبت به آنها اتخاد تصمیم می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی‌وردی

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات این پرونده به پایان رسیده است و قضات در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رأی و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و مراتب مطابق مقررات اطلاع رسانی خواهد شد و اتهاماتی که برای این متهمان این پرونده در نظر گرفته شده است محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.