کد خبر : 99641
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
-

رییسی اعلام کرد؛

تعامل بین استانداران و وزرا بسیار ضروری است

تعامل بین استانداران و وزرا بسیار ضروری است
رئیس جمهور گفت: احترام و توجه به حرف استانداران و پیگیری خواسته آنان، یکی از موضوعات عمده برای دولتمردان است.

به گزارش سورپرس، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در نشست امروز هیأت دولت، اظهار داشت: در نشستی که با استانداران داشتیم، به مصادیقی از بی‌توجهی وزرا به خواسته استانداران اشاره شد که بنده تأکید می‌کنم استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها هستند و باید به نظرات و دیدگاه آنها توجه شود.

رییسی گفت: احترام و توجه به حرف استانداران و پیگیری خواسته آنان، یکی از موضوعات عمده برای دولتمردان است و اگر به خواست مسئولان استانی توجه نشود و تعامل صورت نگیرد، آنها در کار‌های خود دچار مشکل جدی خواهند شد.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری اختیاراتی که می‌توان به استان‌ها داد، اشاره کرد و افزود: حتما در راستای تمرکززدایی، باید در مواردی که می‌توان به استان‌ها تفویض شود، به استانداران اختیار داده شود تا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. سیاست ما این است که تمرکززدایی فقط شعار نباشد، باید در عمل هم به آن پرداخت.
رییسی گفت: مسائلی هستند که حتما باید ستاد و سازمان در مورد آن تصمیم بگیرند، اما در مواردی که می‌توانند به استان‌ها واگذار شوند، باید تصمیم‌گیری را به استان‌ها واگذار کرد.
رییس جمهور، همچنین به موضوع روز منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: موردی که وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران درباره درختکاری به آن اشاره کردند، کار پسندیده‌ای است که باید با جدیت دنبال شود و این آثار خوبی برای وضعیت محیط زیست در کشور دارد و پیش بینی‌هایی برای کارخانه‌های کاغذ انجام می‌شود.
رییسی به موضوع خصوصی‌سازی نیز اشاره کرد و افزود: خصوصی‌سازی یکی از ضرورت‌های کشور است که باید حتما انجام شود، اما به نحوی که درست و با قیمت واقعی و به افراد واجد شرایط واگذار شود و سپس و بعد از آن هم توانمندسازی بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس جمهور، تأکید کرد: باید تسهیلات لازم به بخش خصوصی داده و از آن‌ها حمایت شود.
رییسی، اظهار داشت: توانمندسازی بخش خصوصی از وظایف دولت در واگذاری‌هاست و دولت، وظیفه نظارت، هدایت و حمایت در موضوع خصوصی‌سازی را دارد؛ ما قرار نیست که یک واحد را واگذار کنیم و دیگر کاری با آن نداشته باشیم.
رییس جمهور، گفت: حتما باید کنترل شود که بخش خصوصی با توانمندی بتواند واحد واگذار شده را اداره کند و به‌خاطر نداشتن پول، امکانات و مجوز‌های لازم، دچار رکود و مشکل نشود.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.