کد خبر : 19585
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۲۱
-

هشداری که باید جدی گرفت؛

تسریع تصلب شرایین بین سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی

تسریع تصلب شرایین بین سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: خطر ابتلا به تصلب شرایین در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی بیشتر است.

به گزارش سورپرس، محققان اسپانیایی در مطالعه‌ای دریافتند: انباشت پلاک‌های چربی در عروق خونی در فاصله سنین ۴۰ تا ۵۰ سال با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد.

در این مطالعه آمده است: خطر تصلب شرایین و انباشت پلاک‌های چربی در عروق که به بیماری قلبی منجر می‌شود در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی با سرعت بیشتری افزایش پیدا می‌کند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا عارضه تصلب شرایین زمانی ایجاد می‌شود که کلسترول و دیگر مواد در جداره عروق انباشته شده و به انسداد و باریک شدن رگ‌ها منجر می‌شود. با باریک شدن عروق جریان خون کاهش پیدا کرده و در موارد شدیدبه طور کامل مسدود می‌شود.

در شرایطی که عروق تامین کننده خون مورد نیاز قلب باریک شود قلب دچار عارضه شده که در نهایت با ضعیف شدن ماهیچه‌ها فرد در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این بررسی محققان اسپانیایی اطلاعات ۴۲۰۰ زن و مرد میانسال که از وضعیت سلامت برخودار بودند برای مدت ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند: برخلاف تصوراتی که پیش از این وجود داشت عارضه تصلب شرایین با سرعت بیشتری در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی حتی در افراد سالم ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.