کد خبر : 38730
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
-

تزریق واکسن آنفلوانزا برای چه کودکانی توصیه میشود

تزریق واکسن آنفلوانزا برای چه کودکانی توصیه میشود
فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت: نوزادان بالای شش ماهگی در صورتی که حساسیت شدید پروتین تخم مرغ نداشته باشند، می‌توانند واکسن آنفولاآنزا را دریافت کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال

به گزارش سورپرس,دکتر رضا ارجمند گفت: در پاسخ به این سوال که آیا  کودکان باید در برابر آنفلوانزا واکسینه شوند و از این واکسن استفاده نمایند پاسخ داد: تمام کودکان بالای سن شش ماهگی در صورتی که حساسیت شدید به پروتین تخم مرغ نداشته باشند، می‌توانند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند ولی وقتی بیماری‌های زمینه‌ای در کودک وجود داشته باشد که ممکن است ابتلا به آنفلوانزا با عوارض بیشتری همراه  شود، تزریق این واکسن  قویاً توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری‌های زمینه‌ای شامل مواردی مثل سابقه بیماری ریوی مزمن از جمله آسم، بیماری قلبی، کلیوی، متابولیک  از جمله دیابت ، اختلالات تشنجی ، بیماری‌های نقص ایمنی، کودکانی که مجبور به مصرف طولانی مدت اسپیرین هستند و همو گلوبینوپاتی‌ها از جمله کم خونی سیکل سل هستند.

ارجمند تصریح کرد: تزریق این واکسن درکودکان زیر ۹ سال در صورتی  که بار اول است آن را دریافت می کنند،  باید بعد ازتزریق دوز اول،  یک ماه بعد، تکرار شود و برای افرادی که در سال های قبل این تزریق را داشته اند، باید هر سال تکرار شود و اینطور نیست که یک بار تزریق در طول عمر، فرد را از دوره های بعدی بی نیاز و برای همیشه در برابر ابتلا به آنفلوانزا مصون نماید.

این فوق تخصص عفونی اطفال در پایان با تاکید بر ضرورت شست و شوی مرتب دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی با افراد و استفاده از ماسک در زمان حضور در جامعه،  به والدین توصیه کرد جز در مواقع ضروری کودکان را از خانه خارج نکنند و تا جای ممکن در اجتماعات حاضر نشوند.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.