کد خبر : 56196
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
-

رییسی اعلام کرد؛

تریبونها محل اختلاف افکنی نیستند

تریبونها محل اختلاف افکنی نیستند
رئیس قوه قضائیه گفت: تریبون‌ها به هیچ وجه محل طرح مسائل اختلافی و ایجاد نگرانی در جامعه نیست.
به گزارش سورپرس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: آنچه بسیار اهمیت دارد انسجام در جامعه و به ویژه انسجام میان مسئولان است.

وی گفت: محل طرح مسائل اختلافی، جلسات است که هم اکنون در همه سطوح در کشور وجود دارد و تریبون‌ها به هیچ وجه محل مناسبی برای این کار نیست، اما بعضا مشاهده می‌شود که از آن اینگونه استفاده می‌گردد. رئیس دستگاه قضا افزود: تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی در کشور باشد و جایی که از آن برای نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور استفاده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: اگر قرار باشد جلسات به جای محل طرح مسائل اختلافی به محل خوش و بش کردن تبدیل و تریبون‌ها به محل بیان اختلافات مبدل شود؛ این قطعا آن چیزی نیست که رهبر معظم انقلاب و ملت می‌خواهند. رئیس قوه قضائیه گفت: از همه کسانی که دارای تریبون و جایگاه اجتماعی هستند می‌خواهیم که هم برای داخل و هم برای خارج از کشور پیام انسجام داشته باشند.

وی افزود: انتظار است از همه آهنگی واحد شنیده شود که آن آهنگ خنثی سازی تحریم‌ها در کشور است که همه مسئولان باید به پیروی از رهبر معظم انقلاب همین گونه عمل کنند.

اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی
رئیس قوه قضائیه بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: قطعا افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه باعث افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
وی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم روحیه عدالت خواهی را زیاد می‌کند و هم باعث توجه بیشتر افراد جامعه به حقوق و دوری هرچه بیشتر از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: از نگاه فرهنگی، کتابخوانی می‌تواند در افزایش اخلاق و معنویت و توجه هرچه بیشتر به ارزش‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: با ترویج این فرهنگ در جامعه، توجه به حق و حق خواهی افزایش خواهد یافت که این مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایت را در جامعه به دنبال خواهد داشت. وی در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکارانی که به منظور توسعه هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: البته امسال با توجه به شرایط کرونایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود که این هم اقدام پسندیده‌ای است.

تشکر رئیس قوه قضائیه از دولت و مجلس به خاطر تدوین و تصویب قانون شورا‌های حل اختلاف

رئیس قوه قضائیه در ادامه از دولت و مجلس به خاطر تدوین و تصویب قانون شورا‌های حل اختلاف قدردانی کرد. حجت الاسلام رئیسی گفت: این قانون که به همت دولت تدوین و در مجلس به صورت دو فوریتی تصویب شد؛ قانون خوبی است که باید اجرایی شود.

وی گفت:​ مسئله شورا‌های حل اختلاف موضوع مهمی است و همه نیرو‌های شاغل در شورا‌های حل اختلاف در کشور منشاء خدمات بسیاری بوده اند و آمار و نتیجه عملکرد این شورا‌ها همه گواه در تلاش، زحمت و اخلاص این عزیزان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: باید به منظور اجرای سریع و دقیق قانون تصویب شده، کارگروه‌هایی تشکیل شود و از طریق آن‌ها وضعیت پرونده‌ها به شکلی که قانون مشخص کرده است، تبدیل شود.

وی گفت:، اما باید توجه داشت که به هیچ وجه نباید به خاطر تبدیل قانون حتی یک روز در رسیدگی به کار مردم در شورا‌های حل اختلاف وقفه ایجاد شود و نباید به مردم گفته شود؛ صبر کنید تا وضعیت برای اجرای قانون جدید مساعد شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به ویژه به خانواده معزز شهدا تسلیت گفت. وی افزود: پیام شهیدان برای همه ما، پیام عبودیت، بندگی، اخلاص و مقاومت بر حق است.

رئیسی اضافه کرد: توجه به خدا و ساختن زندگی براساس دین و آموزه‌های دینی از اهداف بلند شهیدان است که همه ما باید از خدا توفیق بخواهیم که ما و جامعه مان هرچه بیشتر برای حرکت در مسیر تحقق اهداف شهیدان گام برداریم.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.