کد خبر : 59012
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
-

تراکم فروشی و فروش طبقات اضافی به صفر رسید

تراکم فروشی و فروش طبقات اضافی به صفر رسید
رییس شورای شهر تهران گفت: در سال ۱۳۹۹ تراکم فروشی و فروش طبقات اضافی را به صفر رساندیم.

به گزارش سورپرس، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: به صفر رساندن تراکم فروشی، کاهش کارکنان، جلوگیری از تخریب باغات و بنا‌های ارزشمند، مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان و تلاش در جهت ایمن سازی گود‌های رها شده و ساختمان‌های ناایمن از جمله مسایلی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده است.

محسن هاشمی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا با اشاره به مصاحبه دیروز پیروز حناچی شهردار تهران گفت: نخستین دستاوردی که آقای حناچی به آن اشاره کرد، توقف دورباطل تراکم فروشی و مگاپروژه‌های تبلیغاتی در شهر بود، ما در طول دهه‌های گذشته شاهد بودیم که شهرفروشی وتراکم فروشی بصورت بی رویه صورت می‌گرفت و با بخشی از منابع آن، پروژه‌های بزرگ و غیرضروری فعال می‌شد که در این دوره این شهر فروشی متوقف شد و سال ۱۳۹۹، طبقه‌های اضافی در تهران به صفر رسید در حالی که در گذشته سالانه دو هزار طبقه مازاد واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین از فربه شدن بدنه شهرداری جلوگیری شد و تعداد کارکنان که در گذشته همواره افزایش می‌یافت در این دوره از ۷۰ هزار به کمتر از ۶۰ هزار رسید و تا پایان دوره به حدود ۵۵ هزار نفر می‌رسد و در کنار آن کارکنان پیمانکار شهرداری که بخشی از آن صوری بود نیز کاهش قابل توجهی یافته است.
وی افزود: مدیریت شهرداری توانست از تخریب بنا‌های ارزشمند تاریخی وباغات در این دوره تاحد زیادی جلوگیری و آنان را به عنوان سرمایه‌های شهر، تملک کند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مسایل جدی شهر، نا ایمنی بود که ناشی از ۲۵۰ گود‌های پرخطر که بدون مجوز، اجازه احداث آنان داده شده بود یا ساختمان‌های ناایمن که حدود ۲۰۰ هزار ساختمان است و باید با تعامل دستگاه قضایی مشکلات این گود‌ها وساختمان‌ها حل شود. محسن هاشمی افزود: یکی دیگر از نکات مهم ساماندهی مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان است به گونه‌ای که این اواخر اجازه ندادیم هیچ ایستگاه مترو بدون آسانسور افتتاح شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: البته در این دوره نقطه ضعف ما کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی و قانونی در شهرداری بود، و متاسفانه علی رغم ارتباط مناسبی که با بدنه دولت وجود داشت مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی یا پسماند نقد نشد و امیدوارم در ۶ ماه باقیمانده تا پایان این دوره مدیریت شهری با سماجت آقای شهردار این مصوبات نقد شود. محسن هاشمی افزود: اگر بتوانیم تکلیف ۵ هزار اتوبوس و هزار واگن مترو را روشن کنیم هر چند که به دوره ما نرسد، ولی زحمتی است که به نام دوره فعلی ثبت خواهد شد و نباید این موضوع را رها کنیم چرا که راه مقابله با آلودگی هوا ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی کارا است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.