کد خبر : 49416
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
-

تداوم آلودگی هوای پایتخت

تداوم آلودگی هوای پایتخت
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا (26 آذرماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سورپرس، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح امروز( ۲۵ آذر ماه) با توجه به انباشت آلاینده‌ها، عدم وزش باد مؤثر و همزمان با آغاز تردد خودروها در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

طی روز با حاکمیت جو آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند همچنین در شامگاه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۶ آذر ماه) در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتا ناشی از عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک است. به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی طی روز و رشد ابر تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد که باعث بهبود نسبی کیفیت هوا می‌شود.

با تداوم این وضعیت جوی و احتمال بارش پراکنده تا اواخر وقت فردا (۲۶ آذر ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

براین اساس آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۳۶ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۵ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.