کد خبر : 76374
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
-

ویژه شهروندان منطقه 19؛

تدارک برنامه‌های زیست محیطی و آموزشی در هفته بدون نایلکس

تدارک برنامه‌های زیست محیطی و آموزشی در هفته بدون نایلکس
برنامه های آموزشی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ به مناسبت هفته بدون نایلکس با محوریت کاهش استفاده از پلاستیک و حفظ حیات محیط زیست تشریح شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در تشریح مهمترین اقدامات اجرایی این هفته از اجرای برنامه های آموزشی در اماکن عمومی با هدف کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی خبر داد و گفت : در همین راستا آموزش هایی در خصوص مضرات استفاده از نایلکس برای سلامت محیط زیست و تشویق به استفاده از کیسه های پارچه ای در فروشگاه شهروند خانی آباد نو و میدان میوه و تره بار پونه همراه با توزیع کیسه های پارچه ای و بروشورهای آموزشی تدارک دیده شده است.
او با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی ویژه گروه های سنی مختلف در این هفته افزود: به منظور توسعه آموزش های محیط زیستی ضمن استفاده از بستر فضای مجازی و آموزش های آنلاین در شبکه آموزش دانش آموزی شاد، موشن گرافی های زیست محیطی نیز در تلویزیون های شهری محدوده منطقه پخش می شود.

معاون شهردار منطقه ادامه داد: در طول این هفته اقلام مختلف محیط زیستی از جمله ساک دستی پارچه ای، قمقمه آب و کیسه های زباله زیست تجزیه پذیر نیز به شهروندان اهدا و کیسه های پارچه ای بین اصناف دوستدار محیط زیست نیز توزیع می شود.

این مسئول پاکسازی نمادین یکی از بوستان های شاخص منطقه را از برنامه های مشارکتی هفته بدون نایلکس اعلام کرد که با همکاری دوستداران محیط زیست و اعضای کانون های محیط زیست محلات در بوستان بزرگ ولایت اجرا خواهد شد.

صبوری با اشاره به تدارک برنامه های هفته بدون نایلکس تا ۲۵ تیر ادامه داد: اجرای برنامه های آموزشی با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از ظروف پایدار و سازگار با محیط زیست و کاهش استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی در خانه محیط زیست منطقه، آموزش نحوه دوخت کیسه های پارچه ای در منزل توسط دبیر کانون محیط زیست محله شریعتی جنوبی، فضاسازی محیطی و اکران بنرهای تبلیغاتی در فضاهای عمومی از دیگر برنامه های مناسبتی هفته بدون نایلکس محسوب می شوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.