کد خبر : 97781
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
-

کلنگ اولین تفرجگاه ساحلی عمومی در زمین‌های آزاد شده؛

تخریب ساخت و ساز‌های متعلق به ناجا، بنیاد شهید، وزارت راه و وزارت کشور

تخریب ساخت و ساز‌های متعلق به ناجا، بنیاد شهید، وزارت راه و وزارت کشور
۲۷ دی ماه بود که حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه دستورات مهمی پیرامون موضوع مهم و چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.

به گزارش سورپرس، رئیس قوه قضاییه در این جلسه به ساخت و ساز‌های غیر قانونی در حاشیه رودخانه کرج (چالوس) اشاره کرد و گفت: کار جدی و همه‌جانبه را از رود چالوس شروع کنیم دستگاه‌های حکومتی، دولتی و افراد عادی در بستر رودخانه و نه در حریم آن ساخت‌وساز داشته‌اند باید در این مورد اقدامی یکپارچه و هماهنگ صورت گیرد.

محسنی اژه‌ای درهمین جلسه و در راستای آزاد سازی حریم رودخانه کرج دستور تخریب ساختمان مربوط به قوه قضاییه را به عنوان اولین ساختمان صادر کرد.

در همین راستا، پنج روز پس از دستور رئیس عدلیه در ۲ بهمن ماه روند تخریب بنای متعلق به دستگاه قضا در بستر رود چالوس، آغاز و حریم رودخانه کرج آزادسازی شد.
بعد از تخریب کامل بنای قدیمی قوه قضاییه، آزادسازی‌های مرتبط با وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه دولتی و حاکمیتی دیگر انجام شد.

‌حال در ادامه روند پرشتاب آزادسازی بستر رودخانه کرج، صبح امروز ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و ناجا تخریب شدند.

در همین زمینه رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با اقدامات دستگاه قضا برای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی در حاشیه رودخانه کرج بیان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس دستگاه قضا برای زمانبندی در اجرای کار آزاد سازی اراضی ملی و طبیعی، ۲ فاز اجرایی برای آزادسازی حاشیه رودخانه کرج تعیین شده است. در فاز اول قرار است از پل حامی کرج تا آبگیر بیلقان به طول ۴ کیلومتر و در فاز دوم از آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر به طول ۱۶ کیلومتر آزاد سازی شود.

رئیس کل دادگستری کرج با بیان اینکه مقرر شده است کار تخریب ساخت و ساز‌ها در حاشیه رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و نظامی آغاز شود، گفت: دستگاه‌هایی که در حاشیه رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند، شناسایی شده اند که در اولین اقدام ساختمان متعلق به قوه قضاییه تخریب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.