کد خبر : 27510
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
-

حجت‌الاسلام رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:

تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد/ باید به داشته‌های داخلی اعتماد کرد

تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد/ باید به داشته‌های داخلی اعتماد کرد
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جریان تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد، گفت: ارتقا و حفظ سلامت نظام اداری در قوه قضائیه باید همواره در دستور کار باشد.

به گزارش سورپرس؛ حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضائیه که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه جریان تحول باید در قوه قضائیه برای مردم ملموس باشد و احساس کنند که تحول ایجاد شده است، اظهار داشت: تأکید و تلاش قوه قضائیه مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد امری مقطعی نیست؛ بلکه امری مستمر است و دادگاه‌ها و دادسراها باید با قوت کار خودشان را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر در مبارزه با فساد کوتاهی کنیم سلامت نظام اداری ما دچار خدشه خواهد شد، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حق و عدالت باید محور تصمیم‌گیری، پیگیری و اقدام باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ارتقا و حفظ سلامت نظام اداری در قوه قضائیه باید همواره در دستور کار باشد. هرگونه ناسلامتی در دستگاه قضا باید بزرگ شمرده و هرچه زودتر برطرف شود. اگر بخواهیم در امر مبارزه با فساد موفق باشیم، باید نظام اداری در قوه قضائیه سلامت باشد.

وی با بیان اینکه ناهیان از منکر باید بدانند که دستگاه قضا پشتیبان آن‌هاست، گفت: ساز و کار حقوقی و قانونی حمایت از نهاد‌های مردم‌نهاد و گزارشگران در قوه قضائیه تصویب و ابلاغ شده است.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به اینکه هیچ کارگاه و کارخانه‌ای نباید کارش دچار تعطیلی شود، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که همکاران من در سال ۱۳۹۸ اجازه ندادند که برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شوند با همان توان در سال ۱۳۹۹ در این راستا تلاش خواهند کرد. حمایت از تولید و جهش تولید در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز باید به اروپا بی اعتماد بود و به داشته‌های داخلی اعتماد کرد؛ نیرو‌های جوان بزرگترین سرمایه‌های کشورمان هستند و با اعتماد به داخل می‌توان کشور را در برابر تمام فتنه‌ها حفظ کرد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.