کد خبر : 26160
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
-

تحقیقات بسیار جالب دانشگاه اکسفورد/ زن‌ها به‌راحتی سر مردان شیره می مالند!

تحقیقات بسیار جالب دانشگاه اکسفورد/ زن‌ها به‌راحتی سر مردان شیره می مالند!
تحقیقات دانشگاه اکسفورد نشان می‌دهد مردان و زنان توجه به جنس مخالف دارند ولی چون مردها برای نگاه کردن مجبورند سرشان را به اطراف حرکت دهند زودتر لو می‌روند.

به گزارش سورپرس، تحقیقات بسیار جالب دانشگاه اکسفورد بروی ۱۰۰۰ زن و مرد ۲۰ تا ۴۵ ساله نشان می دهد که زنان خیلی سریع می‌فهمند که کسی غمگین یا ناراحت است،  ولی مردان تا کسی گریه نکند و ناراحتی خود را بیان نکند؛ ناراحتی او را نمی‌فهمد. این اصطلاحاً درک زنانه است که برای انجام وظایف مادری و خانه‌داری در زن تکامل پیدا کرده‌است.

? زنان بصورت جزئی تغییرات ظاهری و رفتاری دیگران را درک می‌کنند و این توانائی زنان، قرن‌هاست که همسران بی‌وفا را غافلگیر کرده‌است.

? مغز یک مرد در حالت استراحت ۷۰% از فعالیتش کاسته می‌شود؛ ولی زن در همان حال ۹۰% فعالیت مغزی دارد. بنابراین زن یک رادار سیار است که به طور مرتب از پیرامون خود اطلاعات دریافت کرده و تجزیه تحلیل می‌کند.

? در چشم انسان، سلول‌های مخروطی، وظیفه تشخیص رنگ‌ها و دیدن جزئیات را دارد. عامل انتقال این سلول‌ها بر روی کروموزم x است و زنان بر خلاف مردان که xy هستند ۲ کروموزم x دارند ( xx ). پس تعداد بیشتری سلول مخروطی در چشمشان وجود دارد و جزئیات و رنگ‌ها را بهتر تشخیص می‌دهند.

? چشم مردان چون به مدت هزاران سال برای شکار تکامل یافته؛ برای نگاه کردن به روبرو و مسافت‌های دور ( برای پیدا کردن شکار ) مناسب است. برخلاف آن، چشم زنان چون وظیفه حفاظت از خانه را برعهده داشته است، می‌تواند تا زاویه ۴۵ درجه از چپ و راست و بالا و پائین را ببیند.

? علت این‌که مردها اشیاء را در یخچال ، کمد و … دیرتر از زن‌ها پیدا می‌کنند تفاوت وسعت بینائی آن دو جنس است. چیزی که زن با یک نگاه پیدا می‌کند. مرد برای پیدا کردنش باید سرش را به چپ و راست و بالا و پائین حرکت دهد.

? در این تحقیقات مردان و زنان توجه به جنس مخالف دارند ولی چون مردها برای نگاه کردن مجبورند سرشان را به اطراف حرکت دهند زودتر لو می‌روند. ولی زن‌ها در حالی‌که ظاهراً جلوشان را نگاه می‌کنند، اطرافشان را هم می پایند.

? چون مردان در نور کم دید بهتری از زنان دارند و همچنین تجسم فضائی و تخمین فاصله‌شان با خودروهای دیگر را راحت‌تر انجام می‌دهند؛ بهتر است مردان در شب و زنان در روز رانندگی کنند.

? هنگام ورود به یک مهمانی، زنان در کمتر از ۱۰ دقیقه تمام افراد را از نظر می‌گذرانند و شخصیت و رفتارشان را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ولی مردان بیشتر به فضا و مکان توجه می‌کنند و حداکثر چند نفر آشنا را تشخیص می‌دهند.

? مردها معمولاً با دروغ‌هایشان نمی‌توانند زنان را قانع کنند؛ چون آنان عدم‌هماهنگی رفتار و گفتارشان را تشخیص می‌دهند ( با دقتی که روی جزئیات حرکات بدن او دارند ). ولی زن‌ها به راحتی سر مردان را شیره می مالند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبدالرضا هنری چهارشنبه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

خیلی جالب و غافلگیر کننده بود!!!

محمدی چهارشنبه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

بسیار جالب