کد خبر : 124871
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
-

معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد؛

تحقق یک میلیون اشتغال در یکسال گذشته

تحقق یک میلیون اشتغال در یکسال گذشته
معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: آمارها نشان از تحقق یک میلیون اشتغال در یک سال گذشته دارد.

به گزارش سورپرس، محسن منصوری صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، افزود: شخص رئیس جمهور، معاونان، وزرا، استانداران و سایر مدیران ارشد دولت شبانه‌روز برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایط بسیار بدی فعالیت خود را آغاز کرد بدین ترتیب که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت می‌کردند و مشکلات در لایه‌های مختلف کشور، مدیریت و برنامه‌ریزی را بسیار سخت کرده بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ را از دیگر مشکلات عنوان کرد و بیان کرد: الان ادعایی نداریم که تمام مشکلات حل شده اما در بسیاری از بخش‌ها شرایط مطلوب است.

منصوری با بیان اینکه آمارها نشان از تحقق یک میلیون اشتغال در یک سال گذشته می‌دهد، افزود: مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را پروژه‌ای سنگین عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، ۳۰ درصد واردات کشور کاهش پیدا کرد و اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت دولت باید در سال جاری ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز اتفاقات خوبی در کشور افتاده بطوری که در دهه مبارک فجر امسال، بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف میهن اسلامی به بهره‌برداری رسید.

منصوری اضافه کرد: به اندازه ۳۰ سال پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که دولت تلاش می‌کند طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

وی اجرای رتبه‌بندی معلمان با بار مالی ۳۸ هزار میلیارد تومانی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در سال جاری عنوان کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در حوزه بیمه همگانی نیز اتفاقات خوبی در کشور افتاده و اکنون بسیاری از افراد بیمه هستند اما خودشان خبر ندارند.

منصوری گفت: نرخ رشد کشور در چند سال گذشته یا صفر بود یا منفی، اما سال گذشته به چهار و چهار دهم و امسال نیز تاکنون به سه و ۲ دهم رسیده است.

وی افزود: ماه گذشته دولت یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت فروخت که درآمد حاصل از می‌تواند به تکمیل پروژه‌های عمرانی شتاب بدهد.

 

انتهای پیام/۷۷۷

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.