کد خبر : 58177
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

تجهیزات ورزشی جانبازان و معلولان به تولید انبوه می‌رسد

تجهیزات ورزشی جانبازان و معلولان به تولید انبوه می‌رسد
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک از تولید انبوه تجهیزات ورزشی جانبازان و معلولان با حمایت وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش سورپرس، محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته‌ی ملی پارالمپیک گفت: متاسفانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه تمام راه‌ها برای تهیه تجهیزات بسته بود و با وجود رایزنی با شرکت‌های سازنده و حتی اعضای کمیته بین‌المللی پارالمپیک موفق به تهیه تجهیزات نمی‌شدیم. وی افزود: خوشبختانه از طریق وزارت دفاع، در بخش تولید میز وزنه‌برداری با تکیه بر مهندسی معکوس به این محصول رسیدیم و تست‌های نهایی انجام شد و با استاندارد‌های بین‌المللی به زودی تولید انبوه این محصول را خواهیم داشت.

تابع گفت: محصول بعدی رمپ مخصوص به رشته بوچیاست که برای ورزشکاران دارای بالاترین درجه معلولیت هستند استفاده می‌شود. در این بخش هم با مهندسی معکوس براساس آخرین نمونه خریداری شده موفق به تولید این محصول هم شدیم و بزودی به تولید انبوه خواهد رسید و در بخش توپ‌های بوچیا نیز با همکاری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در حال طی کردن مراحل نهایی برای تولید داخلی این محصول هستیم. وی گفت: در تولید دیسک، کلاب و وزنه برای رشته دوومیدانی هم اقدامات خوبی انجام شده است و به سمت استاندارد‌های بین‌المللی می‌رویم. یکی از ابزار‌های مهمی که در رشته بسکتبال با ویلچر مورد نیاز است، ویلچر مخصوص این رشته است که باید مانند لباس سایز هر ورزشکار باشد که خوشبختانه در این بخش هم در حال نزدیک شدن به استاندارد‌های بین‌المللی هستیم.

وی تصریح کرد: تهیه سایر لوازمی که تحت تحریم قرار داریم نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این بخش‌ها نیز بتوانیم به خودکفایی برسیم. نوشابه ورزشی هم با همکاری شرکت زمزم تولید شده است که با توجه به نمونه‌هایی که در خارج از کشور بود بر اساس نیاز ورزشکاران ایران بومی‌سازی شد و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید و امیدواریم در مسیر آماده‌سازی ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو کمک کند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.