کد خبر : 142204
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
-

تجلیل شهرداری منطقه ۱۴ از پدران شهید منطقه دارالمومنین تهران

تجلیل شهرداری منطقه ۱۴ از پدران شهید منطقه دارالمومنین تهران
تعدادی از پدران شهدای منطقه دارالمومنین تهران در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) که به روز پدر نامگذاری شده مورد از سوی شهردار منطقه 14 مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری سورپرس، مراسم پدران حیدری عنوان برنامه‌ای بود که ظهر یکشنبه به همت شهرداری منطقه ۱۴ تهران به تجلیل از پدران شهید این منطقه اختصاص داشت.
سالن به حضور پدران و مادران شهدای این منطقه جنوبی تهران عطر آگین شده بود، اگر چه راه رفتنش به سختی انجام می‌شد، اما همچنان در حرف هایشان صحبت از گذشت، فداکاری و عزت برای کشور بود.این مادران و پدران با در دست داشتن تصاویر فرزندان شهید خود از اینکه موجب آسایش، پیشرفت و آرامش کشور و ملت شدند احساس آرامش می‌کنند.یکی از این پدران شهید در این باره گفت: من فرزند ۲۳ ساله خود را تقدیم انقلاب کردم و اگر باز هم فرزند پسری داشتم او را نیز در راه انقلاب و اسلام تقدیم می‌کردم.

پدر شهید علیرضا مشجری تاکید کرد: فرزندم جزو اولین شهدای مدافع حرم بود که در سال ۹۳ در کشور عراق به شهادت رسید.

وی افزود: فرزندم مدتی در کشور سوریه بود و وقتی شرایط در کشور عراق نامناسب بود به این کشور رفت و شربت شهادت را در کشور امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نوشید.

این پدر شهید تاکید می‌کند: فرزندم لیاقت شهادت را داشت و زمانی که فرزندم برای اولین بار عازم کشور سوریه شد فرزندش هشت ماهه بود و خیلی هم فرزندش را دوست می‌داشت، اما قید عشق و علاقه به فرزندش را زد و عازم نبرد با دشمن شد.

همچنین در گوشه‌ای از سالن پدر شهید سرافراز مصطفی احمدی روشن رو دیدم که همچون گذشته با آغوش باز، درخواست برای انجام مصاحبه را پذیرفت.

وی گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهداست که این انقلاب را بیمه کرده است.

تجلیل شهردار منطقه 14 از پدران شهید منطقه دارالمومنین تهران

مصطفی احمدی روشن افزود: ملت ایران تا پای جان از نظام و کشور خود دفاع می‌کند و با هوشیاری و بصیرت تسلیم اهداف دشمنان به خصوص جنگ روانی و تبلیغاتی آن‌ها نمی‌شود.

شهردار منطقه ۱۴ نیز در این مراسم باشکوه گفت: این مراسم به مناسبت روز پدر برگزار شد و تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب تبیین و اهداف شهدا و این نظام باشیم.

امیر یزدی افزود: منطقه ۱۴ شهرداری تهران ۲ هزار و ۷۰۰ شهید به انقلاب هدیه کرده که هم اکنون ۲۲۰ پدر شهید این منطقه در قید حیات هستند و امروز حدود ۱۵۰ نفر از پدران شهدا در این مراسم حضور دارند.

وی تاکید کرد: تجلیل از خانواده معظم شهدا یک وظیفه است و خوشحالیم که از طرف شهدا دست بوس پدران شهدا بودیم.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های تجلیل و یادواره‌های شهدا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.

اصحاب کریمی افزود: با همکاری شهرداری تهران، بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌های متولی برنامه‌های فاخر در وصف شهادت و شهدا در سطح کلانشهر تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه ۱۴ تهران به دارالمومنین پایتخت معروف است و به همین منظور برنامه‌ای فاخر با عنوان پدران حیدری با همکاری شهرداری منطقه برگزار شد.

مراسم پدران حیدری با تجلیل از پدران خانواده معظم شهدای منطقه ۱۴ تهران و اجرای سرود خوانی و زیارت خاصه حضرت رضا (ع) پایان یافت.

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.