کد خبر : 142389
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
-

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

تایید صلاحیت بیش از ۱۳ هزار داوطلب انتخابات مجلس در کشور

تایید صلاحیت بیش از ۱۳ هزار داوطلب انتخابات مجلس در کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس بررسی‌ها و اعلام افراد تأیید صلاحیت شده می‌توان گفت که از همه احزاب قانونی، اقوام، مذاهب و حتی اقلیت‌های دینی رسمی کشور نیز داوطلب تایید شده داریم و این امر نوید دهنده افزایش مشارکت در انتخابات است.

به گزارش سورپرس به نقل از وزارت کشور، سید محمد تقی شاهچراغی رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور در پایان نشست ستاد انتخابات خوزستان که عصر پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: امروز آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات در خوزستان مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه ستاد انتخابات استان و شهرستان ها، هیئت های اجرایی و نظارت و مجموعه دست اندرکاران برگزاری انتخابات با مدیریت استاندار محترم شرایط خوبی مهیا کرده‌اند و خوزستان در مجموع آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات دارد.

وی افزود: از جمله موضوعات جدید در قانون انتخابات، سامانه شفافیت است که برابر قانون داوطلبان نمایندگی می‌بایست از تاریخ ۱۹ بهمن ماه با ورود به سامانه نسبت به تکمیل داده های درخواستی اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: موضوع دیگر تغییر حوزه انتخابیه نامزدها است که افراد متقاضی می توانند از ۱۹ بهمن ماه درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را ثبت کنند که این درخواست توسط هیأت نظارت مورد بررسی قرار می گیرد.

شاهچراغی اظهار داشت: بر اساس بررسی ها و اعلام افراد تأیید صلاحیت شده می توان گفت که از همه احزاب قانونی، اقوام، مذاهب و اقلیت های دینی رسمی کشور نیز داوطلب تایید شده داریم و این امر نوید دهنده افزایش مشارکت در انتخابات است.

تایید صلاحیت بیش از ۱۳ هزار داوطلب انتخابات مجلس در کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تا این لحظه ۱۳ هزار و ۲۶۷ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند که این رقم با توجه به تداوم بررسی اعتراضات داوطلبان از سوی شورای محترم نگهبان احتمالا افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.