کد خبر : 13377
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰:۱۱
-

کدخدایی:

تایید صلاحیت، رد صلاحیت شدگان صحت ندارد

تایید صلاحیت، رد صلاحیت شدگان صحت ندارد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بحث بررسی صلاحیت‌ها بعد از ۲۲ بهمن تمام شده است و رسیدگی جدید فی‌البداهه نداریم.

به گزارش سورپرس، عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره اخباری مبنی بر تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده گفت: ما در ظرف مقرر قانونی اعلام نظر کردیم. بحث بررسی صلاحیت‌ها بعد از ۲۲ بهمن تمام شده است و رسیدگی جدید فی‌البداهه نداریم.

وی افزود: لیست جدید معنایی ندارد. ممکن است یک وقت اسناد جدیدی بدستمان برسد که لازم است اصلاح شود و این بندرت رخ می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ناظرین شورای نگهبان آماده پاسداری از حق‌الناس هستند، از حضور بین ۳ تا ۷ ناظر در هر شعبه اخذ رای خبر داد.

کدخدایی درباره دستگیری افراد کلاهبردار در جریان بررسی صلاحیت‌ها نیز گفت: در همه ادوار، افرادی توسط نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی دستگیر و به قوه قصاییه معرفی می‌شوند و این مساله‌ای است که نسبت به همه نهادها وجود دارد. مثلا پزشک قلابی دستگیر می‌شود. اما نسبت به شورای نگهبان، اعضا و کارکنان شورا چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: ممکن است فردی کلاهبرداری کند و از فرد ساده‌لوحی پولی بگیرد و کلاه سر او بگذارد که با این افراد برخورد می‌کنیم و مواردی که به آن رسیدیم، نیروی انتظامی وارد شده و پرونده در قوه قضاییه رسیدگی می‌شود. البته برخی بزرگ‌نمایی می‌کنند که فکر می‌کنم این افراد منظورهای دیگری دارند و توصیه می‌کنم دست از این کارها و تبلیغات بردارند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره الکترونیکی‌شدن انتخابات نیز گفت: خوشبختانه در این دوره همکاری خوبی با وزارت کشور داشتیم و پیگیر بحث الکترونیکی شدن بودیم. دوستان ما در وزارت کشور اقدامات خوبی کردند و از جهت فنی احراز هویت، الکترونیکی است و بخش‌های عمده‌ای بصورت الکترونیکی انجام می‌شود. البته صندوق‌های الکترونیکی بدلیل مشکلات، عملیاتی نشد ولی قطعا تا دور بعدی این کار انجام می‌شود زیرا انتخابات الکترونیکی الزام کشور ماست و امیدوارم در ادوار آینده با همکاری خوب با وزارت کشور به نتیجه برسد.

وی افزود: در انتخابات جمعه، تجمیع، شمارش و ارسال آرا به وزارت کشور و همچنین احراز هویت، الکترونیکی خواهد بود و بدلیل ارتباط خوبی که با وزارت کشور داریم، نگرانی از لحاظ نظارت نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره تخلفات در روز انتخابات گفت: تعرفه‌ها به اندازه کافی چاپ شده و تحت نظارت شورای نگهبان است. با نظارت ناظرین ما هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد گرچه باید مدیریت توزیع تعرفه‌ها بهنگام باشد. ناظرین ما در این زمینه دقت دارند و مشکل کمبود تعرفه نداریم.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.