کد خبر : 3097
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
-

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

تاکنون ۹۱۶۲ نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند

تاکنون ۹۱۶۲ نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند
وزیر کشور گفت: تا این لحظه ۹۱۶۲ نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و نسبت به دوره مشابه قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سورپرس؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز و در ششمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، گفت: امروز حدود ۹۱۶۲ نفر ثبت نام کردند که حدود ۹۸۶ نفر از بانوان محترم و ۸۱۷۶ نفر نیز از آقایان هستند؛ نسبت به دوره قبل نزدیک به ۲۰ درصد افزایش ثبت نام داشته ایم.

وزیر کشور افزود: برای انتخابات خبرگان نیز ۱۹ نفر امروز ثبت نام کرده اند و ما تا آخر وقت اداری فردا باز هم فرصت ثبت نام را داریم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: تاکید می کنم آنهایی که واقعا از نظر علمی، تجربی و علاقه و توانمندی خود را در تراز مجلس شورای اسلامی و مردم ایران می دانند و مطمئن هستند می تواند در آن جایگاه قانوگذاری و نظارت به کشور خدمت کنند حتما دریغ نکنند و بیایند وخود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه البته این مسابقه، مسابقه در خیرات است، اظهار داشت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد بتوانیم برای انقلاب، اسلام، ایران و مردم عزیز خدمت کنیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که حتی الامکان همه افراد باید در تعیین صلاحیت ها مورد بررسی قرار گیرند و مطابق با مُر قانون و متناسب با مستندات و مدارک چهار نهاد اصلی که باید ارائه دهند کار پیش رود.

وی  با بیان اینکه عدم احراز شاید چندان برای مردم و داوری افکار عمومی اقناع کننده نباشد، اظهار داشت: ما با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقیمانده کارگروه های رسیدگی را افزایش دهد. باید کاری کنیم که همه مدارک و مستندات حتما دیده شود تا حقی ضایع نشود.

بیش از ۸۰ درصد هیئت های اجرایی انتخاب شده اند

رحمانی فضلی با بیان اینکه امشب باید انتخاب هیئت های اجرایی را تمام کنیم، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد هیئت های اجرایی انتخاب شدند و به تایید شورای نگهبان و هیئت های نظارت رسیدند و بقیه نیز تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد یعنی تا فردا صبح آماده هستیم بررسی ها را در مورد داوطلبانِ ثبت نام شده آغاز کنیم.

مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات تمدید نمی شود

وی در رابطه با احتمال تمدید مهلت ثبت نام انتخابات یاردهیمن دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فکر نمی کنم مهلت انتخابات تمدید شود و همه کسانی که علاقه دارند در این ۷ روز به اندازه کافی فرصت داشتند و فکر نمی کنم اجازه تمدید داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه کسانی که علاقمند به ثبت نام هستند امروز و فردا ثبت نام کنند، گفت:در استان البرز به ازای هر یک نماینده حدود ۹۰ نفر ثبت نام کردند و در یکی دیگر از حوزه ها به ازای هر یک نفر ۹ نفر برای هر کرسی ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.