کد خبر : 114176
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
-

وزیر نیرو در سفر به استان قزوین:

تامین آب شرب پایدار برای همه شهرها و روستاهای دارای تنش مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم است

تامین آب شرب پایدار برای همه شهرها و روستاهای دارای تنش مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم است
وزیر نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، گفت: موضوع تامین آب شرب پایدار برای همه شهرها و روستاهای کشور که در تنش آبی به سر می‌برند، مهم‌ترین برنامه دولت مردمی است.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز پس از افتتاح طرح آبرسانی سد طالقان به شهر آبیک با اشاره به مشخصات این طرح گفت: طول این طرح حدودا ۳۲۰ کیلومتر است که ۱۸۰ کیلومتر آن خط اصلی و باقی آن خطوط فرعی است. مرحله اول که آبرسانی به شهر آبیک بود با یک اقدام خیلی سریع و ضربتی از سال گذشته آغاز و طی چندماه گذشته با سرعت بسیار خوبی به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بخشی از خط انتقال، آب کل استان قزوین را تامین می‌کند و بخش دیگر نیز مربوط به خط شهر آبیک است. برای ادامه مسیر و اتصال به شهرهای قزوین و دیگر شهرها مناقصه در حال برگزاری است که ان‌شاءالله با تعیین پیمانکار ادامه خط انتقال با همین سرعت در شهرها و روستاهای مسیر آغاز می‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات اعتباری این پروژه، خاطرنشان کرد: اعتبارات عنصر اصلی اجرای پروژه‌های کشور است که ان‌شاءالله با همت دولت و مجلس اعتبارات لازم را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۵۶۰ پروژه حوزه آب اجرا شده یا در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر در اقصی نقاط کشور پروژه‌های متعددی در زمینه آب داریم که برخی از آنها پروژه‌های موقت مانند احداث چاه، مخازن، تصفیه‌خانه‌ها و خطوط انتقال با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند و برخی از پروژه‌های کلان نیز مانند طرح آبرسانی به آبیک و قزوین، طرح غدیر و پروژه‌ آبرسانی به همدان در حال انجام است.

وزیر نیرو با اشاره به طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب روستاهای محروم به عنوان بزرگ‍‌‌ترین طرح عملیاتی و عمرانی کشور، تصریح کرد: در قالب این طرح جهادی که با حضور خیرین آبرسان، نهادهای انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران و غیره با محوریت وزارت نیرو در حال اجراست، حدود ۱۰ هزار روستا در اقصی نقاط کشور در برنامه تامین آب شرب قرار دارند. این پروژه در ۳۱ استان از سرعت خوبی برخوردار بوده که با تخصیص اعتبارات سرعت  آبرسانی بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی ۳۰۰ شهر دارای تنش داشتیم که با اقدامات و پروژه‌های متعدد اجرا شده، تعداد این شهرها کاهش پیدا کرده؛ البته موضوع تامین آب شرب و بهداشتی جزو اولویت‌های دولت و وزارت نیرو است.

محرابیان در پایان گفت: هموطنان از دولت تامین آب شرب پایدار را مطالبه می‌کنند که کاملا انتظارات بحقی بوده و امیدواریم اقدامات لازم سریعا انجام شود تا بتوانیم خواسته‌های مردم را برآورده کنیم.

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.