کد خبر : 13194
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
-

تازه‌ترین «ترانه‌های کودکانه» منتشر شد

تازه‌ترین «ترانه‌های کودکانه» منتشر شد
جدیدترین کتاب‌های شعر و ترانه کودکانه توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) برای نونهالان و کودکان راهی بازار نشر شد.

به گزارش سورپرس؛ قالب‌های ادبیات کودک و نوجوان از تنوع و ظرافت بالایی برخوردار است و در این میان نقش والدین در آغازین گام‌های علاقه‌مندی کودک به کتابخوانی بسیار تأثیرگذار است. خوانش کتاب‌های داستان و یا اشعار کودکانه با همراهی والدین می‌تواند احساسات و اندیشه کودکان را صیقل دهند.

گروه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر که با عنوان «کتاب‌های پروانه» شناخته می‌شود، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده است و در طی این سال ها توانسته با انتشار بیش از دو هزار و ۶۰۰ اثر ذائقه مخاطب کودک و نوجوان را با خود همراه کند.

تجدید چاپ‌های متعدد این آثار همانند «قصه ما مثل شد»، «قصه‌های حنانه»، «حکایت‌های کمال»، مجموعه ترانه‌های«کی بود؛ کی بود»، «ترانه‌های نیایش»، مجموعه «قصه‌های احکام برای کودکان»، مجموعه داستان‌های«شکر خدا»و … حکایتگر توجه ویژه انتشارات به‌نشر به حوزه کودک و نوجوان این آینده سازان کشور دارد.

کتاب «لالایی‌های بابایی» دفتری است از اشعار کودکانه که برای گروه سنی «الف» و «ب» به همت انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

«لالایی‌های بابایی» سروده مریم هاشم پور است که در ۲۲ صفحه و با تصویرگری مهسا مکی علمداری حاوی اشعاری کودکانه با مفهوم ارتباط عاطفی با پدر است.

چاپ نخست این اشعار کوتاه کودکانه در قطع خشتی با تیراژ دو هزار نسخه و با قیمت ۱۳۰ هزار ریال در دسترس کودکان ایرانی قرار دارد.

شاعر دیگر تازه‌های به‌نشر با عنوان «من جوجه شدم» مهری ماهوتی است، ماهوتی در این کتاب ۲۲ صفحه ای که با تصویرگری جدید و جذاب هاجر مرادی همراه است اشعاری را برای گروه سنی «ب» سروده است.

چاپ سوم «من جوجه شدم» که در سال ۹۸ و با تصویرگری جدید روانه بازار کتاب شده است در قطع خشتی و با تیراژ یک هزار نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال در دسترس کودکان قرار دارد.

«من جوجه شدم»، «کفش کتانی»، «کشتی گیر»، «سقاخانه»، «اتاق گُل گُلی»، «خاله جان»، «بالش دلتنگ»، «شکل پروانه»، «مادر شالی ها»، «آواز غمگین» و «بیچاره ساعت» لذت ترانه هایی شاد را برای کودکان به ارمغان می آورد.

«بیچاره ساعت» یکی از عناوین این اشعار است: «دنگ و دنگ و دنگ/ ساعت قشنگ/ از روی دیوار/ می‌زند زنگ/ تیک و تیک و تیک/ همیشه بیدار/ هم روز و هم شب/ کار می‌کند کار/ نه فکر بازیست/ نه استراحت/ خسته می‌شود/ بیچاره ساعت». «عید اومده عروسکا» با شعر دیگر بانوی هنرمند خاتون حسنی عنوان تازه ترین «کتاب های پروانه» انتشارات به‌نشر است که تصویرگری آن را مرضیه قوام زاده بر عهده دارد. این کتاب در قطع خشتی و با شمارگان دو هزار نسخه حاوی اشعاری کودکانه برای گروه سنی «الف» و «ب» می باشد.

اشعار این کتاب در ۱۱ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار ریال با عناوینی همچون «عید دیدنی»، «درخت برفی»، «دوست ستاره ها»، «خرگوش گیج»، «خرس خوابالو»، «ماشین»، «خط خطی» برای کودکان منتشر شده است.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.