کد خبر : 53114
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
-

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛

تاخیر در تامین واکسن کرونا جایز نیست

تاخیر در تامین واکسن کرونا جایز نیست
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار تسریع در تامین واکسن کرونا شد.

به گزارش سورپرس؛ محمدرضا ظفرقندی، در جلسه ستاد مرکزی مدیریت و هماهنگی سوانح و حوادث غیر مترقبه سازمان نظام پزشکی که با محوریت لزوم تسریع در تهیه و توزیع واکسن کووید ۱۹ برگزار شد، گفت: از ماه‌ها قبل در خصوص لزوم تسریع در تهیه و توزیع واکسن کرونا جهت اقشار مختلف جامعه از جمله کادر درمان پیشنهادات و راهکارها و آمادگی جهت تهیه و همکاری کارشناسی خویش را به مسئولین عالی رتبه کشور و وزارت بهداشت منعکس نموده ایم.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور و آمار مرگ و میر، انجام واکسیناسیون سریع، ضرورتی قطعی و علمی است.

ظفرقندی ادامه داد: به نظر می‌آید هر گونه تأخیر در روند تهیه و توزیع واکسن، مشکلات بسیاری را برای سلامتی آحاد مختلف جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انجام واکسیناسیون کرونا توصیه قطعی تمامی جوامع بین‌المللی و بهداشتی سراسر دنیا است و قریب به اتفاق کشورهای منطقه نیز به این امر مبادرت ورزیده و در حال اجرای آن هستند و این طور به نظر می‌رسد که در ایران روند اجرای واکسیناسیون با سرعت گسترش بیماری کووید ۱۹ متناسب نیست و طولانی شدن این بیماری صدمات جبران ناپذیری را به حوزه سلامت و معیشت مردم وارد خواهد کرد.

ظفرقندی تأکید کرد: راه منطقی رهایی از این بیماری و آثار مخرب آن اجرای هرچه سریع‌تر واکسیناسیون است و تمامی تلاش‌ها در مقطع فعلی می‌بایست متمرکز بر خرید واکسن کرونا باشد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.