کد خبر : 100375
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر شاخص بورس

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر شاخص بورس
نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه‌ساز ایجاد شفافیت در فعالیت شرکت‌ها است که این امر به‌طور حتم می‌تواند به نفع شفافیت در بازار سرمایه باشد.

به گزارش سورپرس؛ نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس اظهار داشت: از این اقدام دولت سیزدهم در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی استقبال خواهیم کرد و می‌تواند اقدامی مثبت در اقتصاد کشور باشد که به مراتب تاثیر خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله بازار سرمایه خواهد گذاشت.

خدابخش ادامه‌داد: اعتقاد ما این است که اگر قرار است یارانه‌ای به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه به افراد تعلق گیرد باید این یارانه‌ها به صورت مستقیم و به دهک‌هایی که مستحق دریافت آن هستند، پرداخت شود.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: شرکت‌ها باید بدانند که به چه نحوی فعالیت اقتصادی خود را ساماندهی کنند و در قوانین هم آمده که اگر قرار است محصولات شرکتی شامل قیمت‌گذاری دستوری شود، دولت باید طبق قانون ضرر و زیان شرکت‌ها را جبران کند.

وی اعلام‌کرد: سازمان بورس بیشتر به دنبال اجرای این قانون است تا شرکت‌ها بتوانند به صورت شفاف فعالیت کنند و اقدامات آنها در راستای منافع سهامداران باشد.

به گفته خدابخش، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با توجه به اینکه در راستای شفافیت فعالیت شرکت‌ها است با استقبال بازار سرمایه مواجه خواهد شد.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به حمایت‌های دولت سیزدهم از بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: حمایت‌های انجام شده از قانون بودجه در خصوص بازار سرمایه و نیز نامه رییس جمهوری در راستای بهبود روند معاملات بورس بود که انجام چنین اقداماتی تاثیر زیادی را هم بر روند معاملات بازار سرمایه گذاشت.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه به دنبال این است که پیش‌بینی پذیر شود و زمینه ایجاد شفافیت را فراهم کند تا شرکت‌ها بتوانند فعالیت خود را از طریق آن و براساس سیاست‌های خود انجام دهند.

خدابخش خاطرنشان‌ کرد: نامه‌ها از سوی دولت نشان‌دهنده حمایت دولت سیزدهم از بازار سرمایه است که این اتفاق می‌تواند به عنوان اتفاقی مثبت در دولت فعلی تلقی شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.