کد خبر : 30010
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
-

تأمین اقلام حفاظتی دانشجویان علوم پزشکی شهیدبهشتی در بحران کرونا

تأمین اقلام حفاظتی دانشجویان علوم پزشکی شهیدبهشتی در بحران کرونا
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در راستای پیشگیری از کرونا نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای دانشجویان و کارکنان خوابگاه ها اقدام کرد.

به گزارش سورپرس؛‌ منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تشریح اقدامات این معاونت در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ معاونت دانشجویی و فرهنگی با رایزنی و مذاکره با منابع استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت، نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای دانشجویان، کارکنان خوابگاه ها، معاونت و رستوران سبز اقدام کرد.

وی افزود: از سال گذشته با جدی شدن موضوع اپیدمی کرونا ویروس، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، دستکش و ماسک به سرعت خریداری و در اختیار افراد قرار گرفت.

سید صالحی افزود: ضرورت استفاده از اقلام بهداشتی پس از پیک دوم بیماری از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ جدی تر شد و از سوی نهادهای مربوط مقداری مواد ضدعفونی کننده در اختیار معاونت قرار گرفت و مابقی اقلام مورد نیاز نیز تامین شد.

به گفته وی تامین ماسک مورد نیاز (۷۰۰۰ عدد ماسک) نیز از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و شرکت های مجاز و مورد تأیید سازمان غذا و دارو صورت پذیرفت، به طوری که از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از ۵۰ هزار ماسک خریداری و بین دانشجویان ساکن خوابگاه ها (اعم از متأهلان و مجرد) و کارکنان شاغل در معاونت و خوابگاه های تابعه توزیع شده است.

سید صالحی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه توسط دانشجویان راهنمای آموزشی «نحوه مراقبت از بیماران کرونایی در منزل ویژه بیمار و مراقبان بیمار» در قالب جزوه آموزشی تهیه شد و پس از تأیید علمی چاپ و در اختیار دانشجویان این دانشگاه و بعضاً سایر دانشگاه های کشور قرار گرفت.

معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به خریداری ترمومتر و پالس اکسیمتری برای تمام خوابگاه های تابعه اشاره کرد و افزود: این دستگاه ها در اختیار افسران سلامت مستقر(دانشجویان داوطلب) و همکاران مرکز بهداشت و درمان دانشجویان قرار گرفت، تا به طور مرتب چکاب و تب سنجی دانشجویان خوابگاهی و همکاران انجام شود.

وی با بیان این که با توجه به حضور دانشجویان در حوزه های بهداشتی و درمانی و در معرض خطر قرار گرفتن آنها، در این مدت تعداد بسیار محدودی از دانشجویان به کرونا مبتلا شدند، گفت: هماهنگی های لازم را برای معاینه و در صورت نیاز هماهنگی انتقال موارد مشکوک خوابگاهی به مراکز درمانی مرتبط تا حصول اطمینان از منفی بودن تست و یا درمان، مداوا و بهبود دانشجویان انجام شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.