کد خبر : 89648
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
-

بیکاری ۳۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در کشور

بیکاری ۳۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در کشور
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیکاری تعداد زیادی از فرزندان ایثارگران نشان دهنده اجرا نشدن درست قانون سهمیه استخدامی ایثاگران است.

به گزارش سورپرس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان یزد گفت: شاه بیت تمامی وصیت‌نامه‌های شهدا حفاظت از اسلام و پیروی از حضرت امام بوده است.

وی افزود: بنیاد شهید انقلاب اسلامی اصالتا به این منظور تاسیس شده که از ایثارگران و شهدا تجلیل و تکریم شود و باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران تصریح کرد: مکتب انقلاب اسلامی ایران از منظر ایثار و شهادت به جهانیان قابل معرفی است و اگر بخواهیم این انقلاب را معرفی کنیم باید ایثارگران و شهدا را معرفی و سیره زندگیشان را بیان کنیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در ارتباط با معرفی سیره شهدا و ایثارگران کم کاری کردیم، ادامه داد: قوانین حوزه ایثارگران را به صورت کامل جمع‌آوری کردیم و در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین و حذف زواید هستیم.

وی با اشاره به اینکه الان ۳۳ هزار نفر از خانواده ایثارگران در کشور شغل ندارند، اظهار داشت: این تعداد بیکار در جامعه ایثارگری نشان دهنده آن است که قانون سهمیه ایثارگران برای اشتغال در دستگاه‌های دولتی را اجرایی نکردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: به دنبال تغییر و اصلاح قانون هستیم و به همین منظور لیستی از وظایف قانونی بنیاد آماده کردیم تا بتوانیم خدمات را به صورت کامل و به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم دفاع از انقلابی بودن این نهاد گفت: در هیچ یک از نهاد‌های دولتی نباید فساد، تبعیض، رانت، تفاوت و چنین مسائلی وجود داشته باشد و این موضوع در ارتباط با بنیاد شهید به صورت بسیار ویژه صدق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه من صیانت از انقلابی بودن بنیاد است و به همین دلیل با فساد و رانت و تبعیض به صورت جدی برخورد می‌کنم؛ گرچه طبیعی است افرادی در این مسیر ناراحت شوند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.