کد خبر : 142359
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
-

حواشی اختتامیه تئاتر فجر ۴۲؛

عکس یادگاری اکبر عبدی با بازیگران کودک/ ۲ بار تجلیل از یک چهره!

عکس یادگاری اکبر عبدی با بازیگران کودک/ ۲ بار تجلیل از یک چهره!
چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به پایان رسید و مراسم اختتامیه آن علیرغم اهدای تعداد زیادی جایزه، با ضرباهنگی مناسب و بدون اضافه‌کاری برگزار شد.

به گزارش سورپرس، مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره معرفی شدند و به نوعی یک سال تئاتر ایران به پایان رسید.

یکی از پر جایزه‌ترین اختتامیه‌های تئاتر فجر

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکی از پر کاندیداترین مراسم این جشنواره طی دوره‌های اخیر بود. در اختتامیه تئاتر فجر چهل و دوم، بیش از ۱۵۰ هنرمند در بخش‌های مختلف، کاندیدای دریافت جایزه شدند و در نهایت به بیش از نیمی از این هنرمندان، جایزه اهدا شد.

از این رو مجری مراسم اختتامیه چندین بار اعلام کرد که به دلیل بالابودن تعداد جوایز، اسامی کاندیداها در مراسم خوانده نمی‌شود.

مراسم با ضرباهنگ و مدت‌زمان مناسب

علیرغم اینکه تعداد جوایز در نظر گرفته‌شده برای مراسم اختتامیه تئاتر فجر چهل و دوم بالا بود اما با ضرباهنگی خوب برگزار شد. با وجود اینکه مراسم با حدود ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد اما به دلیل نبود سخنرانی‌های مختلف و همچنین نبود بخش‌های جانبی، مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر بدون اتلاف وقت برگزار و به پایان رسید.

تجلیلی قابل احترام

بخش تجلیل از ۳ چهره تئاتری در اختتامیه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر نیز با طراحی ساده و در عین حال جذابی انجام شد که نسبت به دوره‌های گذشته، متفاوت بود.

۲ بار تجلیل از یک چهره در تئاتر فجر

اسماعیل خلج نمایشنامه‌نویس با سابقه تئاتر ایران است که پیش‌تر از این نیز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر مورد تجلیل قرار گرفته بود و مجدداً در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از وی تجلیل شد.

پول گل‌ریزان آزادی یک زندانی در دستان مجری

یکی از برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم، پشت تریبون مراسم اعلام کرد که گلریزانی برای آزادی یک زندانی در بند انجام و پولی از این طریق جمع شده است. وی پاکت حاوی پول را در اختیار مجری مراسم اختتامیه قرار داد تا برای این امر اختصاص دهد. مجری مراسم نیز اعلام کرد که این پاکت را در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار می‌دهد تا از طریق سازمان زندان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

برگزیده بازیگری زن جابه جا شد

در بخش‌هایی از مراسم، برگزیدگان از طریق ویدئوهای کوتاهی معرفی شدند. در بخش معرفی بازیگر برگزیده زن مسابقه تئاتر ایران، ویدئویی تکراری و متعلق به برگزیده بخشی دیگر پخش شد.

اصرار بر اعلام مبلغ جایزه

یکی از برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر، بعد از دریافت جایزه خود از برگزارکنندگان جشنواره خواست تا مبالغ جایزه‌ها را اعلام کنند. وی همچنین از مدیران و مسؤولان خواستار اهمیت‌دادن یکسان به تئاتر و سینما شد.

بیشترین جایزه و مراسمی جمع و جور/ ۲ بار تجلیل از یک چهره!

عکس یادگاری اکبر عبدی با بازیگران کودک

اکبر عبدی از چهره‌های حاضر در مراسم اختتامیه، بعد از اهدای جایزه به ۲ بازیگر کودک نمایش «دشمن خدا»، آن‌ها را در آغوش کشید و عکس یادگاری گرفت. این اتفاق با تشویق حاضران در سالن همراه شد.

یک درگیری در تالار وحدت

در بخش‌های پایانی مراسم درگیری بین یکی از اعضای برگزاری جشنواره و برخی حاضران در مراسم شکل گرفت که البته این درگیری در بیرون از سالن بود و فضای مراسم را تحت‌الشعاع قرار نداد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.