کد خبر : 59665
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
-

بهره برداری از پنج دستگاه خریداری شده در قالب پویش ره سلامت

بهره برداری از پنج دستگاه خریداری شده در قالب پویش ره سلامت
با حضور وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تجهیزات خریداری شده بیمارستان شهید صدوقی یزد از محل تسهیلات بانک جهانی افتتاح شد.

به گزارش سورپرس، هجدهمین ائین بهره برداری از پروژه های سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،دکتر احمد المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار و به صورت مجازی تجهیزات و ملزومات خریداری شده برای بیمارستان شهید صدوقی یزد از محل تسهیلات بانک جهانی افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یک دستگاه سی تی اسکن مجهز و روز آمد، دو دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ، یک دستگاه اکوسونوگرافی و یک دستگاه سی ار ار تی از محل اعتبارات بانک جهانی خریداری و به بیمارستان شهید صدوقی یزد اهدا شده است.

دکتر میرجلیلی با اشاره به این که دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ  پیشرفته ترین نوآوری در لوله گذاری برای بیماران  است، افزود: کاهش صدمه به بیماران در زمان اینتوبه کردن ، دسترسی آسان به مسیر تنفسی ، کاربری ساده ، ذخیره تصاویر و فیلم ها جهت کاربری آموزشی و حفاظت از کادر درمان با توجه به شیوع کووید ۱۹ از جمله مزایای این دستگاه  است . وی ادامه داد:  با توجه به مراجعه انبوه به بیمارستان شهید صدوقی به ویژه در بحران کرونا، دستگاه سی تی اسکن نقش چشمگیری در بهبود خدمات رسانی به بیماران دارد.

دکتر میرجلیلی افزود: دستگاه اکوسونوگرافی برای سونوگرافی اعضای داخلی شکمی و اکوکاردیوگرافی جهت کارهای تشخیصی قلب و هم چنین دستگاه سی ار ار تی جهت دیالیز پرتابل بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: این تجهیزات توسط سازمان بهداشت جهانی در راستای پروژه کمک به همه گیری کووید ۱۹ صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.