کد خبر : 140740
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
-

تا پایان امسال انجام می شود؛

بهره برداری از خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری

بهره برداری از خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری
مجری طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری از بهره برداری طرح تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس «خلیل اردشیر تنها» با بیان این مطلب اظهار داشت: دشت ورامین و پاکدشت با نزدیک به ۵۵ هزار هکتار اراضی حاصلخیز، قطب تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای استان تهران و کشور است که بخش مهمی از محصولات زراعی و باغی در این منطقه تولید و روانه بازار تهران و شهرهای اطراف می‌شود.

 

وی افزود: مهمترین چالش دشت کشاورزی جنوب شرق تهران تأمین آب زراعی برای اراضی وسیع کشاورزی است که برای جبران این کمبود، پساب تصفیه شده جنوب تهران توسط کانال بتنی ذوزنقه ای به طول ۳۷ کیلومتر و ظرفیت حدود ۶ مترمکعب طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ احداث و بخشی از اراضی منطقه را زیر پوشش قرار داد.

 

اردشیرتنها اضافه‌کرد: قرارداد احداث خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین، ری و پاکدشت توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در اواخر سال ۱۳۹۲ منعقد شد و پس از ابلاغ قرارداد، بررسی های لازم توسط سرمایه گذار آغاز شد.

 

مجری طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهرری همچنین گفت: احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه شده از محل خروجی تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهر ری، با هدف انتقال سالیانه ۲۸۳ میلیون مترمکعب (با دبی لحظه ای ۹ مترمکعب) از پساب تصفیه خانه جنوب تهران، اجرا می‌شود.

 

اردشیر تنها با تاکید بر اینکه در این پروژه در سه نقطه عملیات پایپ جکینگ (لوله رانی کسینگ فولادی) زیر جاده های پر تردد و همچنین زیر آبرفت رودخانه «سرخه حصار» به قطر سه متر و طول سرجمع ۲۵۰ متر انجام شده است، تصریح‌کرد: این مبحث از نظر قطر اجرایی و همچنین طول اجرا شده، نخستین پروژه در نوع خود از نظر طول و قطر و همچنین چالش های اجرایی در کشور به شمار می رود.

 

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: علاوه بر احداث سازه آبگیر در ابتدای مسیر انتقال پساب، در هفت نقطه از مسیر، دریچه هایی برای حقابه بران مزارع ری، پاکدشت و ورامین تعبیه شده و حدود ۴۲ منهول بازدید و شیر تخلیه هوا و سه دریچه تخلیه اضطراری اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.