کد خبر : 91163
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
-

بهره‌مندی ۶۷۰ معلول از خدمات مراکز بهزیستی پاکدشت

بهره‌مندی ۶۷۰ معلول از خدمات مراکز بهزیستی پاکدشت
رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: تعداد مراکز روزانه شبانه‌روزی فعال در حوزه توانبخشی شهرستان پاکدشت ، ۱۱ مرکز بوده که به ۶۷۰ نفر از معلولان ، در این مراکز خدمت ارائه می‌شود.

به گزارش سورپرس، محمود برزگر رئیس بهزیستی پاکدشت در گفت‌وگویی خبری بیان کرد: یکی از حوزه‌های مهم بهزیستی مراکز توانبخشی و مراقبتی بوده که به معلولین ذهنی و جسمی و بیماران روانی مزمن ارائه خدمات انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مراکز توانبخشی ، مراقبتی و نگهداری شبانه‌روزی ، تصریح کرد: تعداد مراکز شبانه‌ روزی فعال در شهرستان سه مرکز بوده که به ۲۹۵ نفر از معلولین ذهنی و جسمی ، و بیماران روانی مزمن در این مراکز خدمات مراقبتی به‌ صورت شبانه‌روزی و تعداد هشت مرکز روزانه ارائه خدمات به معلولین ذهنی و جسمی جهت آماده سازی بهتر آنان برای ورود بهتر به جامعه ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت ادامه داد: از این مراکز تعداد شش مرکز ویژه سالمندان ، ۹ مرکز ویژه معلولین ذهنی ، یک مرکز ویژه بیماران روانی مزمن ، یک مرکز ویژه معلولان شنوایی است.

برزگر با بیان اینکه یارانه پرداختی به مراکز مراقبتی شبانه‌ روزی براساس درجه‌ بندی پرداخت می‌شود ، اظهار کرد: این مبلغ در مراکز درجه یک ۲۰ میلیون ریال به‌ صورت ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۴ میلیون ریال ، مراکز درجه دو به مبلغ ۱۸ میلیون ریال به‌صورت ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۲ میلیون ریال و برای هر نفر است.

وی با اشاره به مراکز توانبخشی مراقبت در منزل توسط مراقبین آموزش‌دیده در شهرستان پاکدشت ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرستان تعداد ۱ مرکز خدمات توانبخشی در منزل مخصوص بیماران روانی می باشد که به تعداد ۷۰ نفر از بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش‌دیده خدمات ارائه و یارانه این افراد مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای هر معلول به‌صورت ماهیانه به حساب مراکز واریز می‌شود.

رئیس بهزیستی پاکدشت با بیان اینکه خدمات پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده ارائه می‌شود ، بیان کرد: تعداد ۱۵۰ نفر از معلولان ، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط اعضای خانواده از این مراقبت‌ها بهره‌مند هستند که ماهیانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری تعداد ۸۸ معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه حق پرستاری بهره‌مند شده‌اند ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این کمک هزینه مستند بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی سازمان به تفکیک در سه سطح ضایعه (گردنی، سینه ای ، کمری) در ماه به صورت یکسان مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

برزگر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار و هفتصد پرونده در این شهرستان فعال می باشد که حدود ۲۲۵۵ نفر خدمات مستمری دریافت می کنند و در حال حاضر با ثبت اطلاعات ۴۰۰ پرونده i.c.f و ۱۱۵۰ پرونده پشت نوبت برای دریافت مستمری در سامانه کشوری و تایید شهرستان در لیست دریافت کنندگان مستمری قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.