کد خبر : 32505
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۱۸
-

بهترین ورزش برای روزهای کرونایی/توصیه به مردم برای فرار از بیماری

بهترین ورزش برای روزهای کرونایی/توصیه به مردم برای فرار از بیماری
یک استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم باید نسبت به نیاز مبرم به ورزش آگاه باشند، گفت: بهترین فعالیت بدنی در این روزها پیاده‌روی است.

به گزارش سورپرس؛‌ محمدعلی پیرانی درباره گرایش مردم به ورزش همگانی در روزهای کرونایی مردم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در بین اقشار مختلف جامعه از سنین پایین تا سالمندان کم‌تحرکی رخ داده است، کسانی که به باشگاه نمی‌روند و به شکل روزانه پیاده‌روی انجام می‌دادند، به دلیل قرنطینه، این تایم را نیز کاهش دادند.

وی با اشاره به عوارض ورزش نکردن خاطرنشان کرد: عدم فعالیت باعث ایجاد چاقی می‌شود و این چاقی علاوه بر بحث تناسب اندام، بافت چربی بهترین مکان برای سلول‌های سرطانی است و می‌تواند زنگ خطر را به صدا دربیاورد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کم‌تحرکی در بحث سلامت به لحاظ بیماری‌های قلبی، عروقی، عصبی و استخوانی تأثیر دارد. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، بهترین کار پیشگیری است. همانطور که می‌دانید بیشترین افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند، دارای بیماری‌های اولیه قلبی، عروقی و دیابت بوده‌اند. این موارد را می‌توان در بحث پیاده‌روی ورزشی و فعالیت‌های بدنی پیشگیری کرد چرا که با تقویت سیستم ایمنی بدن قابل کنترل هستند.

وی افزود: به این ترتیب لزوم ورزش در دوران کرونا بیشتر از روزهای گذشته دیده می‌شود و لازم است افراد در سبد فعالیت بدنی خود حتماً پیاده‌روی را در نظر بگیرند.

پیرانی تأکید کرد: ورزش به عنوان کالای لوکس نباید در سبد خانوار باشد. پیشنهادی که داریم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ناایمن بودن باشگاه‌ها، پیاده‌روی که یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی به شمار می‌رود در دستور کار قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود در پیاده‌روی از شیلد استفاده و فاصله اجتماعی رعایت شود. ماسک برای پیاده‌روی توصیه نمی‌شود. بهترین راه آن است که مردم احساس نیاز کنند و بدانند که صرفاً بحث تفریح، تناسب و سلامت مطرح نیست بلکه یک نیاز مبرم است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: هزینه‌هایی که مردم برای دارو پرداخت می‌کنند، می‌تواند صرف موارد دیگر کنند. با توجه به ساختار جدیدی که انجمن پیاده‌روی تعریف کرده، توسعه پیاده‌روی از طریق اپلیکیشن‌هایی که حتی راه رفتن در منازل (منازلی با ابعاد ۵۰-۴۰ متر) را تسهیل کرده است. در این راستا این انجمن با سازمان ورزش استان تهران تقویم مشترکی تعریف کرده و برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است.

انتهای پیا/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.