کد خبر : 85127
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
-

“بنی صدر” درگذشت

“بنی صدر” درگذشت
بنی صدر نخستین رییس جمهور ایران صبح امروز در فرانسه درگذشت.

به گزارش سورپرس، سایت شخصی سید ابوالحسن بنی صدر از درگذشت اولین رئیس جمهور ایران در بیمارستانی در پاریس خبر داد. در سایت شخصی او این خبر چنین آمده است: «با تاسفی بی‌پایان و قلبی آکنده از اندوه، به اطلاع ملت شرافتمند ایران و تمامی رهروان و تلاشگران خط استقلال و آزادی می‌رسانیم که آقای ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور منتخب مردم ایران پس از انقلاب بهمن ماه ۱۳۵۷، که هم با دفاع از آزادی‌ها در مقابل استبداد و ستمگری ایستاد و هم به دنبال حمله عراق به عنوان فرمانده کل قوا از تمامیت ارضی ایران پاسداری کرد، در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۱، پس از مدتی طولانی مبارزه با بیماری در بیمارستان سالپتریه شهر پاریس به رحمت ایزدی پیوست.»

علت مرگ ابوالحسن بنی صدر چه بود؟

در بیانیه خانواده بنی صدر از عبارت «یک دوره بیماری طولانی» استفاده شده است اما اشاره‌ای نشده که این بیماری چه بوده است. اما ظاهرا بیماری او ناشی از کهولت سن بوده است؛ چه آنکه بنی صدر متولد ۱۳۱۲ بوده و طبق شنیده‌ها او به بیماری قلبی نیز مبتلا بوده است.

پیش از این نیز چندین بار خبر درگذشت بنی صدر منتشر شده بود، از جمله در ۳ دیماه سال ۱۳۹۹ که تصویری از زیرنویس فرانس ۲۴ درباره خبر کشته شدن بنی صدر در یک سانحه رانندگی را نشان می‌داد، در حالی که مشخص شد این تصویر ساختگی بوده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.