کد خبر : 15116
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱:۲۷
-

بنیاد فرهنگی«شیون فومنی» درگذشت «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت

بنیاد فرهنگی«شیون فومنی» درگذشت «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» با صدور پیامی درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد «ابوالحسن خوشرو» را تسلیت گفت.

به گزارش سورپرس، بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» با صدور پیامی درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد «ابوالحسن خوشرو» تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

رهروان را گرچه دنیا مقصد است، هرکجا عشق است آنجا مقصد است… (شیون فومنی)

خبر درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد ابوالحسن خوشرو موجب تأثر و تالم وافر گردید.

استاد ابولحسن خوشرو، «چاووشی خوان مازندران»، «امیری خوان» عاشقان سینه سوخته، «طالباخوان» دلدادگان غریب، «کتولی نواز» مردان و زنان پای در گل شالیزار، «نوروزی خوان» بهاران دلنشین، از معدود خوانندگان و نوازندگان محبوب استان مازندران بود که آثار موسیقایی اش جان و دل هر انسان بیداردلی را مسحور و مجذوب خود نموده است.

او انسانی متواضع و وارسته، خواننده‌ای صاحب سبک، «لله وا» نوازی بی بدیل و محقق و پژوهشگری فرزانه در عرصه موسیقی بومی و فولکلوریک مازندران بود که با اجرای اثرگذارترین آواها و نغمات شورانگیز، روایتگر افسانه‌ها، باورها، حماسه‌ها و رنج و شادی مردمی است که وی را «نماد موسیقی مازندران» می‌نامند.

از این هنرمند مردمی و خلاق، آثار شنیدنی و ماندگاری به یادگار مانده است که هر یک در اعتلا، پویایی و گسترش موسیقی غنی مازندران نقش بسزایی داشته است و به عنوان گنجینه و ذخیره معنوی، یکی از هویت‌های افتخارآفرین تاریخ موسیقی بومی و فولکلوریک استان مازندران محسوب می‌شود.

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» ضمن ابراز همدردی با خاندان محترم خوشرو به ویژه همسر گرامی و فرزندان برومند آن استاد سفر کرده، درگذشت توکای مازندران، استاد «ابوالحسن خوشرو»، را به جامعه موسیقی کشور به ویژه جامعه موسیقی استان مازندران و مازندرانی‌های هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.