کد خبر : 134143
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
-

پایان قابل پیش‌بینی نمایش ۷۲ ساعته بیرانوند

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!
همان طور که تصور می‌شد علیرضا بیرانوند در پرسپولیس ماندگار شد.

به گزارش سورپرس، سرانجام شب گذشته نمایش جدایی علیرضا از پرسپولیس به سکانس پایانی خودش رسید. شاید از همان ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که این ماجرا در نهایت با تصویر دونفره علیرضا بیرانوند و رضا درویش به پایان برسد و قرار نیست یاغی جدیدی در فوتبال ایران متولد شود.

این داستان سه روزه گرچه پایانی قابل پیش‌بینی داشت ولی در آن اتفاقات ریز و درشت بسیاری رخ داد که روی سرنوشت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست سوم هم تاثیرگذار خواهد بود. جدا از سرنوشت دو تیم، بدون شک این اتفاقات هواداران استقلال و پرسپولیس را هم آزرده‌خاطر کرد. استقلالی‌هایی که منتظر یک انتقال بزرگ بودند و در نهایت چیزی عایدشان نشد و پرسپولیسی‌هایی که سه روز تمام استرس جدایی و یاغی‌گری ستاره تیمشان را کشیدند.

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!

با این حال بازنده اصلی این اتفاقات حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال بود. او که پس از ماجراهای کمپ این باشگاه به شدت تحت فشار قرار داشت، تلاش کرد با یک بمب نقل و انتقالاتی اوضاع را به سود خودش برگرداند ولی این بمب در ساختمان باشگاه استقلال منفجر شد و نتیجه‌اش هم استعفای آقای سرپرست بود. نکته‌ای که در این چند روز به شدت خودش را نشان داد، بی‌تجربگی کریمی و عدم شناخت او از فضای نقل و انتقالات بود. به خصوص که در این ماجرا بحث خرید از تیم رقیب مطرح شد و نیاز به احتیاط ویژه از سوی استقلالی‌ها داشت. با این حال کریمی مانند یک مدیر بی‌تجربه و هیجان‌زده عمل کرد و حتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که مشغول مذاکره با علیرضا بیرانوند است. او فراموش کرد که تا وقتی قراردادی امضا نشده هیچ تضمینی برای انتقال بازیکن وجود ندارد و همین موضوع هم کار دستش داد.

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!

حالا استقلال نه تنها علیرضا بیرانوند را از دست داده، بلکه از نقل و انتقالات هم عقب مانده و ممکن است در حفظ چند ستاره مهم خود مثل مهدی قایدی و محمد محبی هم ناکام بماند. جالب اینجاست که هواداران استقلال در ماجرای اخیر به مراتب منطقی‌تر از مدیران این باشگاه فکر کردند. آن‌ها از همان ابتدا معتقد بودند که اگر استقلال پول دارد پس آن را برای نگه داشتن قایدی و محبی خرج کند که حفظشان از نان شب هم واجب‌تر است.

به جز حجت کریمی، علیرضا بیرانوند و مدیران پرسپولیس هم دیگر بازنده‌های این ماجرا بودند. گرچه آن‌ها در پایان مقابل دوربین‌ها ژست فاتح به خود گرفتند ولی اتفاقات این چند روز آن‌ها را هم زیر سوال برد. درویش با وجود اینکه در نهایت ماجرا را مدیریت کرد و اجازه جدایی به بیرانوند نداد ولی به دلیل عدم پرداخت طلب او مقصر است.

بیرانوند هم که نقش اصلی اتفاقات این سه روز بود دل هواداران پرسپولیس را شکست و با این ماجراها شاید دیگر نتواند ژست یک بازیکن متعصب و عاشق را به خودش بگیرد. او تا همین یک ماه پیش به واسطه حواشی دربی محبوب‌ترین بازیکن پرسپولیس بود یک گناه نابخشودنی انجام داد و بعید است قرمزها این ماجرا را از یاد ببرند.

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!

در این بین شاید دو تیم تراکتور و سپاهان برنده‌های اصلی اتفاقات این چند روز بودند. دو تیمی که به دور از هیاهوی سرخابی‌ها در اردوی ترکیه به سر می‌برند و مشغول بستن تیم‌های خود هستند. سپاهان دیروز با رضا اسدی قرارداد بست و از او رونمایی کرد. بازیکنی که در لیست جواد نکونام هم قرار داشت ولی استقلال موفق به جذبش نشد. تراکتور هم سیامک نعمتی و آلوارو خیمنز، وینگر سابق تیم‌های پایه رئال مادرید را به خدمت گرفت. با شرایط این روزهای سپاهان و تراکتور، دو تیم استقلال و پرسپولیس کار سختی در فصل آینده خواهند داشت.

اتفاقات اخیر شاید یک برنده غیرمنتظره هم داشته باشد. حسین حسینی، کاپیتان فصل گذشته استقلال که با نظر نکونام در لیست مازاد قرار گرفته بود، حالا شانس اندکی برای ماندن در جمع آبی‌ها پیدا کرده است. البته گفته می‌شود یک دروازه‌بان اسپانیایی هم در لیست خرید استقلال حضور دارد و باید دید در نهایت سرنوشت قفس توری آبی‌ها به کجا خواهد رسید.

در بازگشت دوباره بیرانوند از نقش وحید امیری هم نباید عبور کرد. او که رفاقت نزدیکی با بیرانوند دارد در ماندن او تاثیر زیادی داشت و به نوعی واسطه مذاکرات بود. امیری در این ماجرا فراتر از یک بازیکن عادی عمل کرد و مانند یک کاپیتان شرایط را به آرامش رساند.

بمبی که در باشگاه استقلال منفجر شد!

 

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.