کد خبر : 132278
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
-

بلینکن: حمله به اوکراین شکست راهبردی برای روسیه بود

بلینکن: حمله به اوکراین شکست راهبردی برای روسیه بود
 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه در سخنانی مدعی شد حمله به اوکراین «شکستی راهبردی» برای روسیه بود.

به گزارش سورپرس؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بلینکن که در هلسینکی (پایتخت فنلاند) سخن می گفت، ضمن ادعای شکست راهبردی جنگ اوکراین برای روسیه مدعی شد این جنگ، قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک و نفوذ این کشور را برای سال‌های پیش رو تضعیف کرد.

بلینکن امروز جمعه دو ماه بعد از ملحق شدن رسمی فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رسما از این کشور دیدار کرد.

وی صبح روز جمعه با پکا هااویستو (Pekka Haavisto) وزیر خارجه فنلاند (از حزب سبز) ملاقات کرد. مقام های دو کشور در بیانیه مشترکی همکاری فنلاند و آمریکا در زمینه همکاری فناوری ارتباطات بی سیم موسوم به ۶G را امضا کردند.

وزیر خارجه فنلاند گفت روابط دوجانبه ما قوی تر از همیشه است و این روابط همکاری در بسیاری از بخش های کلیدی همچون امنیتی، دفاعی و فناوری های جدید را تعمیق می کند. عضویت فنلاند در ناتو، زمینه جدیدی را برای همکاری ایجاد می کند.

بلینکن: حمله به اوکراین شکست راهبردی برای روسیه بود

بلینکن در بیانیه خود اظهار داشت که مشارکت فنلاند (در این ائتلاف) به نتایج تاریخی برای فنلاند و اروپا منجر شده و به روابط بین آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان کمک می کند.

وزیر خارجه فنلاند گفت: من می‌خواهم بر عزم مشترکمان برای داشتن سوئد به عنوان متحد ناتو قبل از نشست ویلنیوس [نشست سران ناتو] تاکید کنم. جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه در اوکراین بیش از یک سال است که ادامه دارد و پایه‌های نظم امنیتی اروپا و جهانی را متزلزل کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، سخنرانی بلینکن به این که چگونه تجاوز روسیه به اوکراین یک شکست راهبردی بوده است و به تلاش‌های مستمر ما برای حمایت از دفاع اوکراین از قلمرو، حاکمیت و دموکراسی خود در راستای دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در هلسینکی می پردازد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.