کد خبر : 78388
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
-

روحانی اعلام کرد؛

بسیاری از مسائل کشور را در ۱۰۰ روز اول به ثمر رساندیم

بسیاری از مسائل کشور را در ۱۰۰ روز اول به ثمر رساندیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخستین کار ما احیای دریاچه ارومیه بود، گفت: بسیاری از مسائل کشور را در ۱۰۰ روز اول توانستیم به ثمر برسانیم.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در نشست با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه فراز و نشیب این ایام ۸ ساله فراوان بود، گفت: در روزهای آغازین شروع به کار دولت یازدهم امید در سراسر ایران موج می‌زد و تدبیر دولت در سایه این امید بود.

وی افزود: روز اول که آمدیم ارز به قیمت نزولی آمد و طوری شد که رئیس کل بانک مرکزی به مردم گفت قیمت ارز بالاتر از این است و نمی‌توانست قیمت ارز را بالاتر ببرد. بسیاری از مسائل کشور را در صد روز اول توانستیم به ثمر برسانیم. نخستین کار ما احیای دریاچه ارومیه بود. بلافاصله برای موانع تولید تصمیم گیری کردیم و بعد لایحه آن را با دو فوریت به مجلس تقدیم کردیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: آنچه من نسبت به ایران و نجات کشور سال ۹۲ فکر می‌کردم همان را بی‌کم و کاست فکر می‌کنم که راه نجات کشور اعتدال و تعامل سازنده است. اعتدال در داخل و خارج و تعامل در داخل و خارج. با افراطی گری، تخریب و چنگ انداختن به صورت یکدیگر نمی‌توانیم کشور را پیش ببریم و باید به این نتیجه برسیم که دوران افراطی گری به پایان رسیده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: کشور باید توسعه پیدا کند و به اوج برسد و الگو برای کشورهای منطقه باشد. چطور ما توانستیم ۷ قطعنامه خطرناک را از سر ملت ایران برداریم. این‌کاری که وزیر خارجه و فعالان در مذاکرات پیمودند راه ساده‌ای نبود.

وی با اشاره به موفقیت در برداشتن قطعنامه‌ها علیه ایران افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ خط بطلان بر تمام قطعنامه‌های فصل هفتی کشید.

رئیس جمهور بیان کرد: این اراده ملت ایران ما را به ثمر رساند و البته مقام معظم رهبری ما را هدایت کرد. هیچکس در تعامل با کشور‌های جهان به ۱۰۰ نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مذاکره کار سخت و مشکلی است. آسان‌ترین کار این است که بگوییم نمی‌شود کاری کرد. در همان روز‌های اولیه ملت و دولت با هدایت رهبری توانستیم کار بزرگی را انجام دهیم. همه مردم آثار برجام را دیدند. ۱۶ هواپیما آوردیم و میلیارد‌ها دلار سرمایه وارد کشور شد.

وی ادامه داد: در پارس جنوبی دیروز جشن گرفته شد برای بیست و هفتمین سکو در دریا. این درسایه چی بود؟ همه این طرح‌ها خاک می‌خورد. برجام باعث شد قطعات و کمپرسور‌ها رسید. ما آمدیم و یک پیشرفتی را شاهد بودیم. آمار سال ۹۵ رشد اقتصادی ما ۱۲.۴۵ بود. تورم ما هم تک رقمی است. این جادو جنبل نیست.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.