کد خبر : 108895
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
-

به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛

برگزاری کارگاه آموزشی کنوانسیونهای عبور و مرور بین المللی سازمان ملل و سازمان جهانی گمرک

برگزاری کارگاه آموزشی کنوانسیونهای عبور و مرور بین المللی سازمان ملل و سازمان جهانی گمرک
کارگاه آموزشی کنوانسیونهای عبور و مرور بینالمللی سازمان ملل متحد و سازمان جهانی گمرک با همکاری فیا برای مدیران وزارتخانه ها و  سازمان های ذیربط در ایران و همچنین نمایندگانی از کلوپ های جهانگردی و اتومبیلرانی کشورهای همسایه ایران به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان همکاری اقتصادی اکو، برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست پیشرفته آموزشی کنوانسیون‏های ‏عبور و مرور بین‏ المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک که از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در کشور سوئیس برگزار شد، دکتر محمد حسین صوفی رئیس هییت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به صورت بر خط شرکت کرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، به دعوت رسمی فدراسیون بین‏المللی اتومبیلرانی (فیا) به عنوان یکی از ۱۲ عضو جهانی شورای گمرکی فیا، در این کارگاه سطح پیشرفته که ابتکار مشترک ‏کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در اروپا به‌ عنوان متولی‏ کنوانسیون‌های ورود‏ موقت وسایل‏ نقلیه شخصی‏ و تجاری و فیا به ‌عنوان مجری سیستم جهانی کارنه دو پاساژ است به صورت بر خط شرکت کرده است.

در این نشست مقرر شد تا کارگاه ‏‏آموزشی کنوانسیون‏های ‏عبور و مرور بین‏المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک با همکاری فیا برای مدیران وزارتخانه ها و  سازمان های ذیربط در ایران و همچنین نمایندگانی از کلوپ های جهانگردی و اتومبیلرانی کشورهای همسایه ایران به زودی به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و سازمان همکاری اقتصادی اکو برگزار شود.


کنوانسیون‌های ورود موقت وسایل نقلیه شخصی (۱۹۵۴ نیویورک) و وسایل نقلیه تجاری (۱۹۵۶ ژنو)، دو ابزار قانونی و راهبردی سازمان ملل متحد در حوزه تسهیل تردد بین‏المللی وسایل نقلیه شخصی مسافران (گردشگران و تجار) هستند‌. همچنین کارنه دوپاساژ به منزله گذرنامه تردد وسایل نقلیه مذکور، بدون پرداخت حقوق و مالیات گمرکی، ضمیمه هر سه کنوانسیون مذکور می‏باشد. اوراق ورود موقت «کارنه دوپاساژ» نیز یک سند‏ گمرکی بین‏المللی و تضمین معتبر بین‏المللی برای پوشش حقوق و عوارض ورودی گمرکی است.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.