کد خبر : 143488
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
-

برگزاری پویش و مسابقات انتخاباتی در شبکه‌های رادیو/ صدا با تمام قوا آمد

برگزاری پویش و مسابقات انتخاباتی در شبکه‌های رادیو/ صدا با تمام قوا آمد
برگزاری پویش و مسابقات با محوریت انتخابات از دیگر بخش‌های شنیدنی برنامه‌های رادیو در روز انتخابات است.

گروه فرهنگی سورپرس؛ امروز بهار در زمستان شکوفه کرده و مردم با حضور پرشورشان پای صندوق های رای، رزمایش اقتدار، عزت و آزادی ایران اسلامی را به گوش جهانیان می رسانند و خیابان های شهر قدمگاه مردمی شد که وفاداری شان را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند. در این حماسه، شبکه های رادیویی انعکاس دهنده حضور گرم و پرشور مردم پای صندوق های رای هستند. ضمن اینکه امسال معاونت صدا سعی کرد حضوری متفاوتی در صحنه انتخابات داشته باشد و بر بستر رسانه های نوین و با بهره گیری از ابزارهای فناورانه، “سامانه تبلیغات و معرفی صوتی نامزدهای ایرانصدا” را ویژه انتخابات راه اندازی کرد که مورد اقبال مردم قرار گرفت.

همچنین دست اندرکاران شبکه های رادیویی در قالب گزارش های متنوع از مسئولان و مردم نشان دادند رادیو همیشه و در موقعیت های مختلف همپای مردم است که در این گزارش به این اتفاقات پرداخت شده است. برگزاری پویش و مسابقات با محوریت انتخابات از دیگر بخش های شنیدنی برنامه های رادیو در روز انتخابات است.

صدای رای اولی ها از ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، ایستگاه رادیو ایران در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر ری مستقر شد و از اولین ساعات انتخاب گزارشگر شبکه با مسئولان برگزاری انتخابات صحبت کرد. نوید دانشور گزارشگر شبکه از مسجد المهدی مجیدیه شمالی روایتگر صدای مردم بود. رای اولی ها در گفتگو با گزارشگران این شبکه از افزایش قدرت تحلیل شان درباره انتخابات گفتند و تاکید کردند که منجر به شناخت دشمن و راه های مقابله با آنها و خنثی کردن توطئه های بدخواهان شده است.

مسابقه ما امروز برنده ایم چون …

شبکه رادیویی ورزش با تمام توان از ساعت ۸ صبح امروز بصورت زنده و مستقیم به پوشش حضور ورزشکاران، قهرمانان و قشرهای مختلف مردم پرداخت و با حضور گزارشگران اعزامی خود در سطح شهر تهران و سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی همپای مردم ایران اسلامی در پای صندوق رای حاضر شد. یکی از بخش های شنیدنی رادیو ورزش اجرای مسابقه برای مردم بود که در قالب برنامه میدان انتخاب خواست تا این جمله “ما امروز برنده ایم چون …” را تکمیل کنند. این مسابقه با اقبال مردم رو به رو شد. محمد شروین اسبقیان معاونت توسعه وزارت ورش در گفتگو با این شبکه اعلام کرد جامعه ورزش امسال همه در کنار هم در ورزشگاه شهید شیرودی پای صندوق های رای هستند و با این رویداد دشمن شکست خورد. محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک هم تاکید کرد که اولین نفر رای داد و خودش را به جمع ورزشکاران رساند. علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگو با این شبکه تاکید کرد نماینده‌ای که با دلسوزی نگاه ویژه ای به موضوعات ورزشی داشته باشد، انتخاب اوست. هاشمی وزیر ورزش و جوانان هم گفت که هر رای پشتوانه ای برای نظام و انقلاب است و حضور پررنگ می تواند به ایران قوی منتهی شود. جواد فروغی قهرمان رشته تیراندازی بیان کرد که اگر از حق خود بگذریم بعداً نباید به خودمان اجازه انتقاد دهیم. باید مطالبه‌گر باشیم و برای آینده خود اهمیت قائل شویم.مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان در گفت‌وگو با گزارشگر مستقر در ورزشگاه شهید شیرودی گفت که بزرگترین سرمایه اجتماعی، مسئولین، دلسوزان و جوانانی هستند که همواره پای نظام ایستادند و با عملکرد خود ثابت کردند و امروز هم آمدند تا پای همه گام‌ها امضای نهایی را بزنند.دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت به افرادی رای بدهیم که به فکر خودشان نباشند، به فکر مردم باشند و برنامه محور و اخلاق محور باشد.

دعوت نمایشی ها برای پویش

این شبکه رادیویی پویش دعوت را برگزار کرد که با اقبال مردم رو به رو شد. علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب های متن، صوت، تصویر و فیلم تا ۲۰ اسفند سال جاری در سامانه پلتزار بارگذاری کنند. رادیو نمایش با برنامه هم رای روز انتخاب انعکاس دهنده صدای مردم در روز انتخابات بود.  سیدمحمدرضا میرحسینی گزارشگر این رادیو از حضور پرشور مردم مقابل حسینیه ارشاد گزارش داد. محمد ربیع هاوی گزارشگر رادیو نمایش از آبان از حضور جوانان رای اولی پای صندوق های رای خبر داد. علیرضا فخاری استاندار تهران روی خط این شبکه از ارسال صندوق های سیار به سطح شهر برای سهولت رای گیری گفت. در بخشی از برنامه رادیو نمایش زهرا پوریامهر از حضور مردم در دمانی منفی ۴ درجه پای صندوق های رای خبر داد. محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری ایلام در گفتگو با رادیو نمایش از حضور گسترده مردم و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان پای صندوق های رای گزارش داد.

 

رویکردی متفاوت در فضایی شاد

رادیو صبا، رویکردی متفاوت و در فضایی شاد و با اجرای مهبد قناعت پیشه و مریم خادم‌پور را برای ویژه برنامه های انتخاباتی در نظر گرفت که مور توجه مخاطبان قرار گرفت. این شبکه رادیویی پویش من هم رای می دهم را برگزار کرد. رادیو صبا بخشی از برنامه را با صدای مراکز خوزستان، قم، یزد، سمنان و فارس به صورت مشترک اجرا کرد و از حال و هوای انتخابات این شهرها گفته شد.

انعکاس صدای اقتدار مردم

گزارشگران رادیو فرهنگ از حسینه ارشاد، مسجد جامع شهرک محلاتی، وزارت کشور و سطح شهر گزارش از حضور مردم ارائه کرد. حمیرا فراتی گزارشگر رادیو فرهنگ، صحبت های مردم را انعکاس داد که آنها علت حضورشان را بهره بردن از حق طبیعی، حفظ اقتدار، امنیت و لبیک به دعوت ولی فقیه عنوان کردند. دکتر عباسعلی فرزندی، استاد دانشگاه، در گفتگو با ویژه برنامه «باهم برای ایران» رادیو فرهنگ گفت که اگرچه بنظر عالمان دینی، حضور ما در عرصه‌های گوناگون به ویژه انتخابات، یک واجب شرعی است اما به نظر می‌رسد واجب عقلی هم هست چرا که عقل می‌گوید انتخابات در سرنوشت افراد و جامعه اثرگذار است و هیچ انسان عاقلی نیست که نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد. دکتر عباسعلی فرزندی، استاد دانشگاه از شکل گیری مجلس قوی گفت. یکی از بخش های شنیدنی رادیو فرهنگ به گفتگو با یک شهروند اختصاص داشت که به عشق روز انتخابات به مردم گل هدیه می داد. این گزارش شنیدنی مورد توجه مردم قرار  گرفت.

صدای عروس و داماد پای صندوق رای از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با استقرار در میدان خراسان مسجد لرزاده، لحظه به لحظه، اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی انتخابات و… را از منعکس می کند. گزارشگران این شبکه، انعکاس دهنده صدای جوانان پای صندوق های رای بودند. همچنین یکی از بخش های شنیدنی صدای عروس و دامادی بود که در روزی عروسی شان پای صندوق رای آمده بودند.دکترعلی القاضی مهر رئیس دادگستری استان تهران در گفت و گو با این شبکه تاکید کرد که امروز نبرد سیاسی ملت ایران با دشمنان است. دکترسیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت و گو با رادیو تهران از انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم گفت. علیرضا فخاری استاندار تهران هم در گفتگو با این شبکه اعلام کرد که در چند ماه گذشته آموزش های لازم و هر آنچه برای برگزاری انتخابات نیاز بود فراهم و زمینه سازی برای امنیت و سلامت انتخابات انجام شده است. همچنین گزارشگر این شبکه در مسجد لرزاده با غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفتگو کرد که او تاکید داشت این محله و مسجد را می شناسد و مردم این محله همیشه پشتیبان این انقلاب و نظام بودند.

ساخت آینده جوانان با ایران جان

رادیو سلامت با ویژه برنامه ایران جان از اولین ساعات انتخابات همپای مردم بود. گزارشگر این شبکه با رای اولی ها مصاحبه کرد که آنها پای صندوق های رای به این موضوع تاکید داشتند با اتنخاب اصلح بتوانند آینده جوانان فردا و نسل های بعد را بسازنند. سید مجید میر احمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگو با مرجان قندی گزارشگر این شبکه از حضور چشمگیر رای اولی  ها به همراه خانواده ها در پای صندوق های رای گفت و تاکید کرد که انتخابات در سراسر کشور در امنیت کاملا در حال برگزارش است. فتانه نجابتی گزارشگر رادیو کرمان با خانواده شهیدان سلطان نژاد (۵ شهید حادثه تروریستی کرمان) صحبت کرد و خانواده شهید اعلام کردند که این حضور نشان می دهد مردم ایران در هر شرایطی پای نظام و رهبری ایستاده اند و این وحدت و همدلی مردم است. یکی از بخش های جذاب برنامه ایران جان برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت حضور مردم پای صندوق رای بود که بعد از اعلام گوینده با اقبال مردم رو به رو شد. عبدالرحمان رستمیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در گفتگو با این شبکه اعلام کرد هر قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود باید پیوست علمی داشته باشد. بخشی از گزارش های این شبکه به جمع کثیری از بیماران و همراهان آنها در بیمارستان امام خمینی اختصاص داشت.

رادیو جوان با متولد ایران

شبکه رادیویی جوان در بخش های مختلف برنامه متولد ایران با دکتر سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و همچنین ارتباط با حجت اسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفتگو کرد. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با این شبکه جوانان کشور را پای صندوق های رای در راستای پیشرفت و توسعه کشور دعوت کرد. محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور در برنامه زنده “متولد ایران” رادیو جوانایشان در خصوص حضور پرشور مردم در پای صندوق اخذی رای اطلاع دادند و از حال و هوای پر نشاط کشور ایران توضیح داد.

 

حجت اسلام سید علیرضا ادیانی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در برنامه متولد ایران رادیو جوان عنوان کرد که همواره یکی از کارکردهای اساسی نیروی انتظامی ایجاد امنیت پایدار و همه‌جانبه در کشور است. از این رو ما از نخستین روزهای آغاز سال جاری با زمینه‌سازی‌های گسترده تلاش خود را به کار گرفتیم تا با برنامه‌ریزی دقیق، این انتخابات را از گزند دشمنان دور نگه داریم و ما امیدواریم که عموم مردم در سایه این امنیت، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

ارتباط با مراکز استان ها

رادیو اقتصاد همپای مردم از اولین ساعت حضور انتخابات پای صندوق های رای بود. گزارشگران برنامه در سطح شهر و در ستادهای انتخاباتی مراکز اقتصادی حضور داشتند و در گفتگو با مردم نقش حضور افراد جامعه را در سرنوشت کشور انعکاس دادند. ارتباط با شهرستانها از دیگر بخش های ویژه برنامه این شبکه رادیو بود که حال و هوای انتخابات در سایر مناطق ایران را اطلاع رسانی کرد. مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کردستان در گفتگو با این شبکه تاکید کرد که ۶۳ هزار رای اولی به اتفاق اعضای خانواده در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

شناخت بزنگاه ها

رادیو گفتگو ضمن انعکاس حضور پرشور مردم با مسئولان گفتگو کرد. حسن رضانیا معاون سیاسی استاندار همدان اعلام کرد که مردم فهیم، انقلابی و جهادی ما آزمون‌های بزرگی را در این ۴۵ سال پشت سرگذاشته؛ بزنگاه‌ها را می‌شناسد و در پای صندوق‌های رأی حضور فعالی دارند. حسین شریعت مداری مدیر مسول روزنامه کیهان هم اعلام کرد که با مشارکت حداکثری مردم نمایندگانی که به مجلس می‌روند پشتوانه خوبی دارند و این سبب می‌شود که توطئه‌های دشمن خنثی شود.

انعکاس قاریان بین المللی از رادیو قرآن

مسجد جامع لویزان میزبان پایگاه شبکه رادیویی قرآن است. این شبکه رادیویی انعکاس دهنده صدای مردم، مسئولان و قاریان بین المللی از جمله سیدمحمد حسیسنی پور بودند. از بخش های مختلف برنامه می توان به تلاوت قرآن توسط قاریان بین المللی و مصاحبه با آنها، ارتباط با مراکز استان ها و روستاها، گزارش زنده از شعب اخذ رأی و انعکاس حضور مردم اشاره کرد.

پیام حضور با رادیوهای پیام و آوا

رادیوهای پیام و آوا با پخش ترانه های میهنی و ارتباط با گزارشگران در حوزه های انتخاباتی مناطق مختلف تلاش کرد تا انعکاس دهنده حضور مردم در انتخابات باشد. همچنین این شبکه با گزارشگران مراکز استان ها هم ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.