کد خبر : 96590
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۴۶
-

برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری؛ فرصتی مغتنم جهت بالندگی فرهنگ و اقتصاد

برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری؛ فرصتی مغتنم جهت بالندگی فرهنگ و اقتصاد
برگزاری چنین رویدادهایی هم باعث شکوفایی فرهنگی میشود و هم بانی رشد و پویایی بخشی از اقتصاد کشورهاست.

به گزارش سورپرس، پانزدهمین دوره ی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز به کار کرد. ایران کشوری است کهن با سابقه ای چند هزار ساله؛ قطعا صنایع دستی سرزمینی مانند ایران وامدار فرهنگ و تاریخی این چنین سترگ است.

برگزاری نمایشگاههایی در سطح فراملی باعث ایجاد فرصتهایی نوین برای عرضه ی صنایع ریشه دار و قدیمی این سرزمین به سایر ملل خواهد شد. از سویی دیگر، بر پایی چنین نمایشگاههایی در خاک مقدس کشورمان در سطح جهانی و میزبانی از صنایع دستی و گردشگری سایر ملل باعث پویایی و بالندگی این فنون سنتی نیز خواهد شد. غرفه داری هنرمندان عرصه ی صنایع دستی و گردشگری از یک طرف آنها را سفرای فرهنگ و هنر و تاریخ این آب و خاک میسازد و از سویی دیگر در تعامل با غرفه داران صنایع دستی و گردشگری و توریسم سایر ملل در قالب یک نمایشگاه بین المللی باعث کسب تجربیات تازه از دیگر ملل و رشد و پویایی فنون و صنایع قدیمی تر خواهد شد.

شایسته بود این گونه از پویشها در قالب نمایشگاههای بین المللی خیلی زودتر آغاز به کار کنند تا هنرمندان سرزمینمان در عرصه نمایشگاههای بین المللی با میزبانی از صنعت توریسم جهانی از این حرفه و هنر اصیل ایرانی در گستره ی جهانی آینه داری کنند.

بافت فرش، گلیم، گبه، سفالگری، میناکاری، منبت کاری، گردشگری و شناخت آثار باستانی و کهن ایران زمین جزء صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری ایران زمین هستند که به خوبی و درحد اعلی پتانسیل معرفی به مخاطبین جهانی در چهارچوب نمایشگاههای بین المللی را دارند. بسیاری از این هنرها مختص ایران عزیز هستند و در خوش بینانه ترین حالت فقط کشورهایی از این هنرها بخوردارند که مانند افغانستان و تاجیکستان دارای تاریخی مشترک با ایران زمین هستند.

برگزاری نمایشگاههای بین المللی با محوریت هنرها و فنون ملی کشورمان شاید آرزوی چند هزار ساله ی اجداد و نیاکان ما بوده است. چه آرزویی از این زیباتر که در فضایی صمیمانه و دوستانه و به دور از لشکرکشی ها و جنگ افروزی های متداول در تاریخ، تعامل فرهنگی ایجاد شود. برگزاری چنین رویدادهایی هم باعث شکوفایی فرهنگی میشود و هم بانی رشد و پویایی بخشی از اقتصاد کشورهاست.

امید است با ریل گذاری صحیح فرهنگی و اقتصادی برگزاری چنین رویدادهایی ادامه یابد و باعث پویندگی اقتصاد و فرهنگ کشور عزیزمان شود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.