کد خبر : 141703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
-

برگزاری اولین هم‌اندیشی واکاوی چالش‌های اقتصاد ملی

برگزاری اولین هم‌اندیشی واکاوی چالش‌های اقتصاد ملی
اولین هم‌اندیشی واکاوی چالش‌های اقتصاد ملی با رویکرد هم‌افزایی تشکل‌های بخش خصوصی روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های هتل استقلال تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، در این مراسم که توسط کانون کارآفرینان توسعه‌گرا برنامه‌ریزی و اجرا شد، ۲۰۰ نفر از کارآفرینان برجسته و نخبه‌گان اقتصاد بخش خصوصی و نیز تعدادی از اساتید دانشگاه و برخی ازمسئولین اسبق حوزه اقتصاد کشور حضور یافتند.

سخنرانان این گردهمایی حول محور مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور چون؛ اقتصاد دستوری، موانع قاونی و حقوقی تشکل‌گرایی، لزوم اهمیت‌دادن به اقتصاد رقابتی با محوریت بخش خصوصی و … صحبت کردند.
دکتر علی‌نقی مشایخی استاد مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؛ از سخنرانان این مراسم ضمن اشاره به معضلات پیش‌روی اقتصاد کشور، علی‌الخصوص تورم افسارگسیخته، به تعامل با دنیا جهت جذب سرمایه در صنایع پایه کشور اشاره کرد و تشکل‌گرایی را از ارکان اصلی در نخبه‌گرایی در بخش صنعت دانست و افزود: بخش خصوصی باید به دولت نزدیک شده و به یاری آن بیاید.

در ادامه پنل تخصصی با اعضای چند تشکل‌ اقتصادی کشور برگزار شد. اتاق بازرگانی تهران، اتاق تعاون ایران، شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، فنی و حرفه‌ای کشور و کانون کارآفرینان توسعه‌گرا از تشکل‌های حاضر در این پنل کاربردی بودند. در این بخش از مراسم نظرات، انتقادات و پیشنهادات این تشکل‌های مطرح کشور بیان گردید که یکی از موضوعات این هم‌اندیشی، خودانتقادی از وضعیت حال حاضر تشکل‌ها و لزوم هم‌گرایی بیشتر بین این نهادهای خصوصی عنوان گردید.

گفتمان با حاکمیت از عمده مسائلی بود که در ادامه پنل تخصصی توسط دکتر عرب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ارائه و به پذیرش نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده و دمکراتیک تشکل‌ها با این نهاد را تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۳۳

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.