کد خبر : 134628
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
-

برنامه پرسپولیس برای ادامه نقل و انتقالات/ لیست مازاد جدید مشخص شد!

برنامه پرسپولیس برای ادامه نقل و انتقالات/ لیست مازاد جدید مشخص شد!
باشگاه پرسپولیس برای ادامه نقل و انتقالات قرار است چند بازیکن جدید جذب کند و احتمال جدایی برخی بازیکنان حاضر در تمرین هم وجود دارد.

به گزارش سورپرس؛ پرسپولیس در تابستان قبلی تیم بسیار خوبی بست و بعد از خرید چند ستاره باکیفیت و مازاد کردن بازیکنانی که کیفیت بالایی نداشتند، موفق شد فصل درخشانی را سپری کند و همه جام‌ها را درو کند.

در این فصل مدیران پرسپولیس با درخواست یحیی گل‌محمدی در حال بستن تیمی هستند که بتواند حضور پرقدرتی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و نماینده خوبی برای ایران باشد. با این حال قوانین جدید نقل و انتقالاتی و کم کردن تعداد بازیکنان بزرگسال در هر تیم، دست یحیی گل‌محمدی را حسابی بسته و او نمی‌تواند به اندازه‌ای که می‌خواهد بازیکن در تیمش داشته باشد. همین موضوع در این فصل کاملا به ضرر بازیکنان هم شده و بسیاری از بازیکنان لیگ برتری می‌بایست بیرون بنشینند و یا راهی لیگ یک شوند. پرسپولیس تا اینجای نقل و انتقالات ۳ خرید به نام‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان، شهاب زاهدی و مسعود ریگی داشته و نفراتی چون کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، احمد گوهری، شیخ دیاباته، عیسی آل‌کثیر و لئاندرو پریرا از جمع سرخ پوشان جدا شدند.

با احتساب نفرات جدا شده و خریدهای جدید، پرسپولیس در حال حاضر ۱۹ بازیکن بزرگسال دارد و یحیی به ازای هر خرید جدیدی که در ادامه نقل و انتقالات داشته باشد، باید یک بازیکن از لیست خط بخورد و یکی از بازیکنان فعلی پرسپولیس مازاد شود. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، وحید امیری، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، مهدی عبدی، مسعود ریگی، شهاب زاهدی و محمد عمری ۱۹ بازیکن بزرگسال پرسپولیس هستند.

ذخیره بیرانوند قطعا زیر ۲۳ سال است

حضور بیرانوند به عنوان گلر شماره یک در فصل آینده قطعی است و خیال پرسپولیسی از بابت دروازه تا حدود زیادی راحت است. با این حال جدایی گوهری باعث شده تا بیرانوند در حال حاضر ذخیره‌ای نداشته باشد. یحیی روی جذب خالدآبادی به عنوان یک گلر زیر ۲۳ سال تاکید داشت ولی تا این لحظه این انتقال قطعی نشده و ممکن است این بازیکن راهی استقلال شود. گفته می‌شود ننکا مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس به دنبال پیدا کردن یک گلر زیر ۲۳ سال خارجی است تا او را به عنوان گلر دوم به پرسپولیس بیارود. طی روزهای گذشته هم او یک گلر برزیلی را به باشگاه معرفی کرد تا در صورت تایید مقدمات جذب این گلر برزیلی فراهم شود.با توجه به پر بودن لیست بزرگسال پرسپولیس، به طور حتم گلر دوم این باشگاه زیر ۲۳ سال است ولی هنوز اینکه خارجی باشد یا ایرانی مشخص نیست.

وحدت قربانی مهاجم خارجی

همانطور که گفتیم قوانین جدید باعث می‌شود خیلی از بازیکنان قربانی شوند و دیگر فرصتی برای ماندن آن‌ها در تیم‌هایشان وجود نداشته باشد. به غیر از کم شدن تعداد بازیکنان بزرگسال، سهمیه زیر ۲۵ سال هم حذف شد تا بازیکنی مثل عبدی، عمری و هنانوف در پرسپولیس وارد لییست بزرگسال شوند. پرسپولیس در نقل و انتقالات ۳ مهاجم فصل قبل خود را از دست داد و پریرا، دیاباته و آل‌کثیر از جمع شاگردان گل‌محمدی جدا شدند. در این بین شهاب زاهدی به خدمت گرفته شد و این بازیکن در کنار عبدی تنها مهاجمان تخصصی پرسپولیس به حساب می‌آیند. از همین رو نیاز به خرید مهاجم به شدت در پرسپولیس حس می‌شود و جذب یک فوروارد ششدانگ از اولویت‌های اصلی یحیی گل‌محمدی به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در بازار داخلی گزینه خوبی وجود ندارد، یحیی به دنبال خرید یک مهاجم خارجی است و باشگاه پرسپولیس هم در حال بررسی گزینه‌های مدنظر سرمربی قرمزهاست.

ستاره تیم ملی جای چه بازیکنی می‌آید؟

یکی از پست‌هایی که یحیی گل‌محمدی تاکید بر تقویت آن داشت، خط میانی بود. در حال حاضر سروش رفیعی و سینا اسدبیگی از فصل قبل حضور دارند و برای فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارند. میلاد سرلک قراردادش را تمدید کرد تا خیال یحیی تا حد زیادی راحت شود. پرسپولیس همچنین بعد از جدایی کمال کامیابی نیا به سراغ جذب مسعود ریگی رفت وهافبک سابق استقلال و سپاهان را به خدمت گرفت. با این حال یحیی هنوز در خط میانی احساس نیاز می‌کند و به دنبال خرید بازیکن است. در اولین لیست نقل و انتقالاتی یحیی گل‌محمدی برای این فصل روی جذب احمد نوراللهی و یا سعید عزت اللهی تاکید شده و سرمربی پرسپولیس به درویش اعلام کرد که یکی از این نفرات را می‌خواهد. احمد نور با الوحده قرارداد بست و اعلام کرد قصدی برای بازگشت به فوتبال ایران را ندارد. مذاکره با سعید عرت اللهی هم در جریان است و احتمال اینکه ستاره تیم ملی پرسپولیسی شود، زیاد است. با این حال یحیی در صورت قطعی شدن جذب عزت اللهی باید یک بازیکن دیگر را از لیست خارج کند. گفته شد بازیکنی که از لیست بیرون خواهد رفت، سنا اسدبیگی است ولی تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر مازاد شدن این بازیکن آینده دار وجود ندارد و سینا هم با جدیت در تمرینات پرسپولیس حاضر شده است. حال باید دید ابتدا تکلیف عزت اللهی و آمدنش به پرسپولیس چه خواهد شد و سپس اینکه یحیی چه بازیکنی را دوباره در لیست مازاد قرار خواهد داد.

خبری از مدافع چپ نیست

اینطور به نظر می‌رسید که یحیی گل‌محمدی در لیست خرید خود حتما یک مدافع چپ را هم قرار خواهد داد. علی نعمتی و وحید امیری می‌توانند در این پست برای پرسپولیس به میدان بروند که در هفته‌های پایانی فصل قبل نعمتی مدافع چپ بازی کرد و امیری هم به عنوان مهاجم سایه در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گرفت.

ترکیبی که نتیجه خوبی هم داشت و هر دو بازیکن عملکرد بسیار خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند. همه می‌دانند کارایی وحید امیری در خط میانی و حمله به مراتب بیشتر از دفاع چپ است. از همین رو حس می‌شد در نقل و انتقالات تابستانی خرید یک مدافع چپ خوب و رونده در دستور کار یحیی قرار بگیرد که تا این لحظه اینطور نشد.نعمتی در حال حاضر مصدوم است و در شروع لیگ ممکن است امیری در پست مدافع چپ به میدان برود. همچنین محمدمهدی احمدی مدافع چپ تیم ملی امید هم بعد از حضور قرضی در نفت مسجد سلیمان دوباره به پرسپولیس بازگشت تا برای فصل بعد در این تیم حضور داشته باشد. فعلا خبری از جذب مدافع چپ برای پرسپولیس نیست و یحیی با همین نفرات فعلی لیگ را شروع خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.