کد خبر : 98154
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
-

بررسی و تحلیل آثار «استیگ داگرمان» در رادیو نمایش

بررسی و تحلیل آثار «استیگ داگرمان» در رادیو نمایش
این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش آثار «استیگ داگرمان» نویسنده برجسته سوئدی تحلیل و بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، داگرمان داستان نویس، روزنامه نگار و نمایشنامه نویسی بود که کارهایش بیانگر احساس دلهره و تشویش شدید از فلسفه وجودی رایج در سالهای پس از جنگ جنگ جهانی دوم می باشد. او را کافکای سوئد می نامند.

آثار داگرمن به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند و همچنان الهام‌بخش خوانندگان، نویسندگان، موسیقی‌دانان و فیلم‌سازان است. در سوئد جایزه‌یی به نام استیگ داگرمان نام‌گذاری کرده‌اند که هر ساله این جایزه را به افرادی اعطا می کند که مانند او از طریق کارشان همدلی و درک را ترویج کنند و در راه آزادی انسان قدمی بردارند و قلمی بزنند.

منتقدان آثار داگرمن را با آثار فرانتس کافکا، ویلیام فاکنر و آلبر کامو مقایسه کرده‌اند. گراهام گرین درباره او گفته: داگرمن با عینیتی زیبا نوشت. او به جای عبارات احساسی، از حقایق مانند آجر برای ساختن یک احساس استفاده می کند.

پنجشنبه ۲۸ بهمن و تکرار دوشنبه ۲ اسفند ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «کودکی کشته می‌شود» و «هدیهٔ غیرمنتظره» نوشته استیگ داگرمن را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.