کد خبر : 15074
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
-

مظاهریان اعلام کرد:

برخورداری کارگران و نیروهای خدماتی شهرداری از امکان دورکاری

برخورداری کارگران و نیروهای خدماتی شهرداری از امکان دورکاری
معاون شهردار تهران گفت: تمامی نیروهای شهرداری تهران از جمله پرسنل خدماتی و کارگری علاوه بر کاهش ساعت کاری براساس دستور وزارت بهداشت و ابلاغ استاندار تهران، مطابق ضوابط می‌توانند از امکان دورکاری استفاده کنند.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران،حامد مظاهریان با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده و با توجه به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در طی مدت زمانی که ویروس کرونا شیوع دارد، میزان فعالیت نیروهای خدماتی در روز کاهش پیدا کرده و با برنامه‌ریزی مناسب این نیروها نیز با توجه به کاهش حجم کارهای غیرضرور در این ایام با صلاحدید مدیر و منابع انسانی واحد مربوطه می‌توانند مشمول این دستورالعمل‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که خدمات مستقیم به شهروندان ارائه می‌دهند، اگر سطح خدمات خود را کاهش دهند، شهر بامعضل و مشکل مواجه می‌شود، یادآور شد : این بخش از نیروهای شهرداری و نیروهای وابسته به شهرداری، خدمات عمومی شهر را انجام می‌دهند که برای لحظه‌ای هم نمی‌توان خدمات آنها را نادیده گرفته و از میزان آن کم کرد. بنابراین با در نظر گرفتن رسالت ذاتی این بخش‌ها و اولویت خدمت‌رسانی به مردم، نمی‌توان تعداد نیروهای شیفتی و پیمانکاری در این ایام را کاهش داد.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: نیروهایی که امکان دورکاری ندارند و در این روزها با توجه به نیاز شهر در محل کار حاضر می‌شوند تا خدمات‌رسانی به شهروندان متوقف نشود، علاوه بر انجام وظایف خود، فداکارانه رفتار می‌کنند تا مبادا شهر مختل شود. در طرح طبقه‌بندی مشاغل هنگام تصمیم‌گیری برای نیروهایی که خدمات ویژه‌ و بدون تعطیلی دارند، مثل آتش‌نشان‌ها، یگان حفاظت، شهربان و… که شیفتی در محل کار حاضر می‌شوند، پیش‌بینی چنین روزهای سختی شده است. با این وجود، زحمات این بخش از نیروها شایسته قابل تقدیر است و در زمان مقتضی از تلاش‌های آنان در مقابله با انتشار ویروس کرونا در این مدت قدردانی خواهد شد.

معاون شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری به منظور جلوگیری از ابتلای نیروهای خدماتی به ویروس کرونا گفت: شهرداری تا امروز تمام تلاش و ظرفیت‌های خود را برای فراهم‌سازی امکانات اولیه برای مصون ماندن نیروها از ابتلا به ویروس کرونا به کار گرفته است. با توجه محدودیت‌‌های موجود در بازار برای خرید اقلام مورد نیاز نظیر دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و غیره نیازهای بخش‌های مختلف تامین شد و همچنان نیز به دنبال تهیه اقلام مورد نیاز برای حفظ سلامتی نیروهای شهرداری و همچنین ضدعفونی کردن شهر برای افزایش بهداشت عمومی هستیم.

به گفته مظاهریان، آموزش و آگاه‌سازی پرسنل از دیگر اولویت‌های شهرداری بوده است به گونه‌ای که در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، نیروهای خدماتی و کارگری در بخش‌های مختلف در مورد نحوه پیشگیری از ابتلا به ویروس آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا آمادگی لازم برای ارائه خدمات و پیشگیری از بیماری را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.