کد خبر : 122915
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
-

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

تسریع در اجرای برنامه‌های ساماندهی امور سالمندان

تسریع در اجرای برنامه‌های ساماندهی امور سالمندان
معاون سیاسی- امنیتی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم تبیین و پیگیری مصوبات جلسه در ارگان ها و تسریع در اجرایی شدن برنامه های ساماندهی امور سالمندان و ارائه گزارش نتیجه اقدامات به استانداری تاکید کرد.

به گزارش سورپرس، تراب محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی و نمایندگان ارگان های عضو شورا برگزار شد؛ با انتقاد از عمل نکردن به مصوبات و دستور جلسه های قبلی و اعلام عملکرد، ابراز داشت: خروجی جلسه ها، مخصوصا در حوزه مناسب سازی و پدیده سالمندی مهم بوده و لازم است از حالت تشریفاتی و کلی گویی خارج شود تا به نتیجه مطلوب و موثر برسد.

وی افزود: در همین راستا پیش نویس برش استانی سند ملی سالمندان که توسط دبیرخانه شورا تنظیم شده است، به دستگاه ها ارسال شده و پس از تایید استانداری و تصویب در شورای سالمندان استان، این سند جهت اجرا به کلیه ارگان های ذیربط ارجاع و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به روند افزایش جمعیت سالمندان در کشور و استان در سال های آتی ابراز داشت: بهره‌گیری از ظرفیت موجود در دستگاه‌ها و قابلیت های سمن های فعال در بحث مقوله سالمندان، در حفظ تعالی و جوانی رشد جمعیت استان، راهبردی و الزامی است.

وی افزود: خوشبختانه در استان، پایبندی و اقناع اخلاقی و شرعی خانواده ها، برای نگهداری سالمندان در منازل ارزشمند بوده و لازم است با نهادینه کردن این امر، صرفا سالمندانی که فردی برای حمایت و رسیدگی ندارند؛ در مراکز نگهداری شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان دغدغه های جوانی و حمایت از خانواده؛ تشویق به فرزندآوری را از اهم مسایلی خواند که به تناسب، در فعالیت دستگاه ها باید مدنظر قرار گیرد و تبیین آسیب های ناشی از کاهش موالید به شکل جدی، مستمر و فراگیر، مورد بحث، تبادل نظر و آگاه‌سازی عمومی قرار گیرد.

تکریم و احترام والدین توسط فرزندان در دوران سالمندی، توانمندسازی سالمندان، مناسب سازی محیط شهرها و روستاها با هماهنگی و نظارت فرمانداری‌ها و دهیاری ها و همچنین نقش اثربخش رسانه ها و مجموعه مراکز فرهنگی و اجتماعی، از اهم نکاتی بود که محمدی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.