کد خبر : 139919
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
-

با خوردن این میوه قبل از غذا تناسب اندام داشته باشید

با خوردن این میوه قبل از غذا تناسب اندام داشته باشید
سیب، یکی از میوه‌های مغذی است که در تمام طول سال می‌توان مصرف کرد. این میوه در تامین بسیاری از نیازهای بدن تاثیر دارد، اما جالب اینکه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه یکی از راهکارهای رسیدن به وزن ایده‌آل است.

به گزارش سورپرس؛ سیب میوه سرشار از فیبرهاست که عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می‌کند و حاوی ترکیبی به‌نام پکتین است که تا ۲۰ برابر حجم خود را آب جذب می‌کند. سیب به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود که این ترکیبات بیشتر در پوست سیب وجود دارند و بهتر اینکه سیب پس از شستشوی کامل همراه پوست میل شود.

از دیگر خواص سیب می‌توان به جلوگیری از تجمع چربی‌ها در عروق خونی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بهبود خواب، مقابله با بیماری‌های استحاله‌ای نورون‌ها و موثر در سلامت دهان و دندان اشاره کرد. اما علاوه بر خواص متعددی که سیب برای سلامت بدن دارد، گنجاندن سیب پیش از هر وعده غذایی روزانه برای تناسب اندام موثر است و به کاهش چربی‌ها کمک می‌کند.

ترکیبات موجود در سیب تحت‌تاثیر آب، دچار افزایش حجم در روده می‌شوند. این فرایند سیری طولانی ایجاد می‌کند و باعث احساس گرسنگی کمتر خواهد شد. اگر سیب پیش از صرف غذا میل شود، به‌طور طبیعی و بدون نیاز به محدودیت، تمایل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد رعایت این توصیه در قالب تغذیه متعادل و تحرک کافی می‌تواند پس از ۴ هفته منجر به کاهش وزن تا ۸ کیلوگرم شود.

با خوردن این میوه قبل از غذا تناسب اندام داشته باشید

گرچه خوردن سیب (به شکل خام، پخته، اسموتی و کمپوت بدون شکر) پیش از هر وعده غذا یکی از توصیه‌های موثر در کاهش وزن محسوب می‌شود، اما مسلما کافی نیست. این توصیه زمانی به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند که فرد به تغذیه صحیح توجه داشته باشد و کالری بیشتر از حد نیاز به بدن نرسد. به‌طور کلی، زنان روزانه بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوکالری نیاز دارند که در مورد مردان ۲۱۰۰ تا ۲۷۰۰ خواهد بود.

در کل، ورزش منظم نیز در برنامه روزانه فرد اهمیت دارد. بنابر توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرین ورزشی با شدت متوسط یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه با شدت بالا در هفته، راهکار حفظ سلامت و تناسب اندام است.

با خوردن این میوه قبل از غذا تناسب اندام داشته باشید

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.